Comentarii

Opinie Guillaume Macczak, Partener, GBS & Finance Advisory Lead, EY România: Şase factori care ajută directorii financiari să crească probabilitatea unei transformări de succes pentru organizaţia lor

În prezent, rolul directorului financiar din România este orientat mai mult spre protejarea şi optimizarea valorii companiei (38%), decât spre creşterea valorii ei (24%)[1] – conform EY CFO Survey. Pentru viitor, liderii financiari, trebuie să pună mai mult accent pe activităţile de creştere a valorii companiei (40%) şi mai puţin spre protejarea valorii acesteia (22%).

Importanţa rolului directorilor financiari în conducerea organizaţiilor, în special prin transformările necesare în perioadele de incertitudine economică, este confirmată şi de o altă cercetare derulată de EY în colaborare cu Saïd Business School[2] de la Universitatea din Oxford.

Pentru a realiza această schimbare şi pentru a valorifica întregul potenţial al transformării finanţelor, liderii financiari din România vor trebui să se asigure că au loc schimbări care ţin de cultura organizaţiei.

Cu toate acestea, mulţi directori financiari au dificultăţi în implementarea unei transformări de succes şi nu reuşesc să înţeleagă rolul critic al implicării angajaţilor. Dacă schimbarea înregistrează performanţe insuficiente, aceasta ajunge să submineze eforturile ulterioare şi duce la percepţia că transformarea este de fapt un eufemism pentru reducerea costurilor.

Pentru a dubla probabilitatea unei transformări de succes, directorii financiari trebuie să se concentreze pe şase factori cheie:

  1. Inspiraţie: crearea unei viziuni care să se adreseze tuturor şi să definească un „de ce” convingător

Crearea unei viziuni care să inspire oamenii şi să definească un „de ce” convingător în procesul de transformare este foarte importantă. Angajaţii din departamentele financiare sunt afectaţi, atunci când viziunea conducerii este neclară, ceea ce duce la concluzii negative, rezistenţă şi anxietate.

Doar 33% dintre directorii financiari din România consideră că un scop puternic îi poate inspira pe angajaţii din departamentul financiar şi atrage talentele de top, atunci când se gândesc la cel mai important agent de impulsionare a culturii schimbării în departamentul financiar.

Directorii financiari trebuie să iasă din zona lor de confort şi să se angajeze în discuţii bidirecţionale cu echipele, pentru a se conecta cu acestea din punct de vedere emoţional şi pentru a spune poveşti personale cu care ceilalţi se pot identifica.

Pentru a încuraja angajaţii să îşi asume poziţiile, directorii financiari trebuie să dezvolte o poveste care să ţină cont de parcursul fiecărei persoane. De-a lungul procesului de transformare, aceştia trebuie să facă referire la viziune şi să o evalueze în mod regulat.

  1. Ghidare: dezvoltarea unui stil de conducere empatic şi autentic, pentru a construi alinierea şi adeziunea la viziunea financiară

Pentru o transformare de succes este nevoie ca liderii să dea dovadă de determinare, curaj şi să se raporteze la aşteptările şi priorităţile angajaţilor. Claritatea scopului este un aspect crucial în acest proces, însă directorii financiari trebuie să dea dovadă de empatie şi să evidenţieze ce legături directe există între viziunea de transformare şi rezultatele pozitive pe care aceasta le aduce pentru organizaţie şi angajaţi.

Directorii financiari care şi-au petrecut întreaga carieră ca să devină experţi în domenii tehnice,

 » Citește în continuare articolul

Related Articles

Back to top button