O româncă spune că Raiffeisen Bank i-a închis contul, cu bani în el, fără nicio notificare. Banca nici măcar nu vrea să-i deschidă alt cont: Mi se pare inacceptabil
O persoană din România s-a trezit că are contul bancar închis. Din senin. Fără nicio notificare.
Femeia spune că avea bani în respectivul cont. Mai mult de atât, banca nu vrea să-i deschidă alt cont. Fără nicio explicație. Fără nicio notificare.
„În acestă seară când am fost la agenția din Promenada Mall pentru a duce Extrasul din Registrul special al asociaților care să ateste informațiile la zi despre asociație, eliberat de Ministerul Justiției, am aflat cu stupoare că din păcate contul bancar al asociației a cărei președinte sunt a fost închis din decizia unilaterală a băncii fără să mi se ofere un motiv sau fără să fiu înștiințată în prealabil. Angajata băncii mi-a zis senină, nu știu doamnă, noi nu avem acces la aceste informații, doar pot să vă spun că nu mai aveți cont și că nici nu vă putem deschide alt cont pentru că banca Raiffisen nu vrea să mai desfășoare nici o relație contractuală cu asociația dumneavoastră, în condițiile în care sunt clientul băncii în calitatea mea de persoană fizică de peste 15 ani, aici mi se virează salariul, aici am conturile de economii etc. Mi se pare inacceptabil să fiu tratată ca și cum aș fi făcut ceva rău sau imoral, când nu am făcut altceva decât să plătesc comisioane băncii, crezând că este o bancă serioasă și corectă cu clienții săi”, a spus persoana afectată de această situație.
Persoana în cauză a trimis și un mail către Raiffisen Bank în care a explicat situația:
„În acest condiții mă simt nevoită să vă solicit redeschiderea contului bancar și o să vă prezint situația în care mă aflu:
Contul asociației a fost deschis în luna decembrie 2021 fără a mi se aduce la cunoștință că trebuie să actualizez datele asociației o dată pe an. Acest lucru l-am aflat pe 6 aprilie 2023 când am fost în agenția Promenada pentru că nu mai puteam accesa contul din aplicația online pentru a face plăți. Atunci când mi s-a adus la cunoștință, am oferit toate datele solicitate reprezentantului băncii. Ulterior, am fost contactată telefonic și mi s-a adus la cunoștință că cealaltă persoană din asociație care are acces la cont are buletinul expirat și trebuie să se prezinte la o agenție Raiffeisen pentru a-și actualiza datele.
Ceea ce s-a și întâmplat, această persoană a fost pe 13 aprilie 2023 într-o agenție Raiffisen din Galați și și-a actualizat datele. În data de 18 aprilie 2023, am primit emailul de la dumneavoastră prin care mi s-a adus la cunoștință că este necesar să prezint băncii și un Extras din Registrul special al instanței, care să ateste informațiile la zi despre asociație, eliberat de instanța judecătorească ce a autorizat înființarea fără a mi se oferi un termen până la care pot prezenta documentul.
Ceea ce am și făcut, am depus solicitare la Ministerul Justiției pentru a obține Extrasul din Registrul. Termenul de eliberare date din Registrul național ONG este de maxim 30 de zile calendaristice de la data depunerii cererii.