Gara de Nord, în loc să fie un mall de peste 1 miliard de euro, cu magazine moderne, cu spaţii de birouri pentru corporatişti rămâne în continuare îngropată într-o mizerie de nedescris unde nici ministrul Transporturilor, premierul sau preşedintele nu ar vrea să calce. Dar de ce să facem un proiect mare de unde statul să ia taxe şi impozite? Nu mai bine mărim taxele şi impozitele?
Nu ştiu când Sorin Grindeanu, actualul ministru al Transporturilor, premierul Nicolae Ciucă, viitorul prim-ministru, Marcel Ciolacu, preşedintele PSD sau preşedintele Klaus Iohannis au trecut ultima dată prin Gara de Nord, asta dacă au trecut vreodată în ultimii ani.
Unul dintre principalele repere ale Capitalei şi ale României, o ţară care şi-a dublat PIB-ul în ultimul deceniu ajungând la 300 de miliarde de euro, este un dezastru total.
Când te duci cu trenul, milioane de oameni continuă să meargă cu trenul, tragi aer în piept când traversezi Gara de Nord până ajungi la linie, atunci când pleci cu trenul sau când ajungi cu trenul şi încerci să ieşi cât mai repede din Gară. Nu vrei să ai de-a face cu nimeni, nu vrei să te atingi cu nimeni, nu vrei să vezi mizeria din jur şi modul cum arată Gara de Nord. Nici dacă te-ar plăti cineva nu ai vrea să bei o cafea în Gară.
Când investitorii privaţi încearcă să ridice România cu mall-uri cu toalete curate, cu clădiri de birouri unde tinerii să vină să lucreze îmbrăcaţi frumos, cu supermarketuri, statul român cu Gara de Nord, pentru că acest reper al Capitalei ţine de Ministerul Transporturilor, de Guvern, te aruncă în mizerie.
Mulţi tineri pleacă din România, nu din motive de bani, ci din motive de mizerie şi mai ales de faptul că nu se face nimic pentru a curăţa această mizerie. Şi în primul rând statul nu face nimic.
Indiferent de guvernare, aceeaşi oameni conduc statul. Grindeanu este în politică de peste două decenii, Nicolae Ciucă este mai nou, Marcel Ciolacu are si el aproape două decenii de lucrat la stat, iar preşedintele Iohannis este pe ştatul de plată al statului de când se stie. Plus ceilalţi din politică.
Gara de Nord trebuie transformată complet într-un mall, cu magazine, cu restaurante şi cafenele în care să îţi dai loc de întâlnire, cu clădiri de birouri în care tinerii să vină să lucreze. Gara de Nord trebuie să rămână principalul punct feroviar al ţării, cu milioane de călători, dar care să fie integrat într-un complex imobiliar de care are nevoie Capitala. În zona Gării de Nord nu există niciun mall, aproape că nu există clădiri de birouri care să aibă deschidere la metrou.
O dată la 10 ani, câte un ministru al Transporturilor anunţă un program de modernizare, consolidare şi reabilitare a spaţiilor din Gară, a clădirilor din staţia de călători Bucureşti Nord. Tocmai la începutul anului s-a anunţat lansarea licitaţiei pentru o primă etapă a modernizării Gării de Nord, proiect de 471 milioane lei, adica 95 milioane de euro din fonduri europene. https://www.zf.ro/economia-verde/reportaj-pagina-verde-transport-sustenabil-dar-cu-ce-infrastructura-21788090
Această modernizare, ca de altfel toate care au fost, v-a însemna un nou dezastru, un nou eşec al statului, o nouă şansă ratată de a schimba faţa unui punct important din Capitală.
Clădirea Gării de Nord, istorică, poate fi menţinută foarte bine iar lângă poate fi construit un complex imobiliar modern,