Dragoş Dragoteanu, Euroest Invest: Cauţi un business imobiliar cu tracţiune?
Daca v-ati apucat sa cititi, clar va surade ideea sau vreti sa va optimizati afacerea. Un punct de plecare important pentru maximizarea profitului este sa nu urati concurenta sau pe cei care fac profit mai mare decat voi, in acelasi sau in alt domeniu. A doua regula este sa ”furati” meserie. Sa nu furati si statul ca el uraste concurenta!
Cazuri concrete, ca stiu ca aveti treaba si urmeaza vremuri grele, si pentru noi si pentru altii:
1. Ai un spatiu comercial inchiriat? Bucura-te daca vine un nou vecin care sa ocupe locatia invecinata, neocupata. Sigur mai multi clienti vor trece prin zona si ai sanse sa iti treaca si tie pragul. Altfel, risti sa ramai din ce in ce mai izolat si asta nu inseamna ”tractiune” pentru afacerea ta;
2. Daca ai o singura proprietate si o oferi spre inchiriere nu da cu piciorul unei oferte serioase, chiar daca nu este exact ceea ce-ti doresti. Daca pana la urma inchei tranzactia cu acel client, nu-i purta pica pentru ca nu ti-a dat cat visai si incearca sa-i fie bine in proprietatea ta. Daca/ cand pleaca poate iti va recomanda un nou chirias, coleg de serviciu, un amic etc. si astfel nu o sa ai niciun ”timp mort” in micul tau business imobiliar. E mare lucru continuitatea. Trage pentru binele tau si iti va fi bine pe termen lung;
3. Alege clienti care iti pot aduce alti clienti. Ai mai multe apartamente de inchiriat/ vandut in aceeasi zona, chiar in acelasi imobil? Daca vrei sa tii la pret, s-ar putea sa gresesti. Daca vrei sa faci un business sanatos, pe termen lung, gandeste-ti ce clienti atragi sau alegi. Un client multumit poate sa mai aduca un prieten/ ruda/ partener. Practic… noi venituri. Se ”trag” unii pe altii. Daca ti se pare putin in vremurile astea, mai gandeste-te un pic;
4. Fii fericit daca intr-o zona cu vad pietonal sunt mai multe magazine care vand acelasi gen de produse! Este loc pentru toata lumea, atata timp cat produsele nu se ”calca pe picioare”/ suprapun, sunt variate si accesibile pentru tot poporul. Cand te duci la un eveniment care are fast-food, imi vei da dreptate. Cand mergi in orice oras mare, pe o strada pietonala, vei vedea magazine de pantofi/ haine/ fast-food/ dulciuri etc. unul dupa altul. Potentialii clienti sunt atrasi de cei care trag la aceeasi ”caruta” si impreuna le satisfac dorintele;
5. Concurenta este benefica in orice domeniu. Spatiile stradale centrale, din orasele mari, cu zone circulate ”colcaie” de farmacii, sali cu jocuri de noroc, retaileri alimentari de tot felul. Inainte erau si banci, dar ele au trecut pe online si, in opinia mea, vor disparea cu timpul (vor ramane doar automatele). Daca esti client ai avantajul ca, daca te supara un brand, te duci la concurenta. Daca esti patron, indiferent in ce domeniu vrei sa performezi, te asigur ca intotdeauna se vor gasi clienti nemultumiti de concurenta ta si vor veni spre tine la prima miscare gresita a lor.