Mihai Daraban, președintele CCIR, la forumul „Oportunități de afaceri cu regiunile lumii”, organizat de WCF, la Bogota
Mihai Daraban: Noul context geopolitic în care se găseşte întreg continentul european, plasează România în poziția de țară cu o importanță vitală mai ales în ceea ce privește asigurarea lanțurilor de aprovizionare și producție
Președintele Camerei de Comerț și Industrie a României (CCIR), Mihai Daraban, a participat în data de 27 februarie a.c., alături de reprezentanții celor mai importante companii românești cu potențial de import-export în America Latină, la forumul „Oportunități de afaceri cu regiunile lumii”, organizat de World Chamber Federation (WCF), în colaborare cu Camera de Comerț Bogota.
La eveniment au fost prezenți reprezentanți ai camerelor de comerț din 27 de țări, de pe patru continente, precum și peste 1000 de oameni de afaceri din mai multe state, inclusiv România.
Forumul este structurat în jurul a patru teme mari și anume: accesul la piețe, digitalizare, sustenabilitate și promovarea managementului feminin, existând sesiuni dedicate pentru promovarea oportunităților de afaceri în Europa, Africa, Asia, Orientul Mijlociu, America de Nord și America de Sud.
Președintele CCIR, Mihai Daraban, a susținut o alocuțiune în sesiunea dedicată Europei, alături de reprezentanții Germaniei, Franței, Elveției și Macedoniei de Nord, în cadrul căreia a promovat mediul de afaceri din România, precum și oportunitățile investiționale din țara noastră.
„Noul context geopolitic în care se găseşte întreg continentul european din cauza războiului din Ucraina, plasează România în poziția de țară cu o importanță vitală mai ales în ceea ce privește asigurarea lanțurilor de aprovizionare și producție. Prin poziționarea geografică, cu ieșire la Marea Neagră și acces la Fluviul Dunărea, România, prin Portul Constanța, poate reprezenta un punct de atracție investițional semnificativ.
Astfel, toate mărfurile care vin din Est pe cale navală trec prin Canalul Suez, iar de aici până în Portul Constanţa sunt numai trei zile şi jumătate de navigaţie, faţă de 11 zile cât ar dura până să intre în Portul Rotterdam, ceea ce înseamnă în final costuri mai reduse. Din Portul Constanţa mărfurile pot fi transportate către restul Europei, tot pe cale navigabilă, utilizând Fluviul Dunărea. De asemenea, pentru mărfurile care vin din Vest, de la Gibraltar la Constanța sunt numai șapte zile de navigație”, a declarat președintele CCIR, Mihai Daraban.
Vezi și: Președintele CCIR, Mihai Daraban, la Consiliul General al WCF Bogota
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News