Actualitate

Analiza The Economist: Tinerii de astăzi au portofele subțiri și gusturi scumpe. Prețuiesc comoditatea

Tinerii din ziua de astăzi au gusturi scumpe, dar nu și bani. Aceştia preferă comoditatea şi conştiinţa socială.

Tinerii de astăzi nu sunt diferiți; într-adevăr, sunt derutanți. Au portofele subțiri și gusturi scumpe. Ei prețuiesc comoditatea și conștiința socială. Ei doresc ca cumpărăturile lor să fie în același timp perfecte și personale. Ei tânjesc după autenticitate în timp ce sunt scufundați în mod constant într-o lume digitală. Pe măsură ce acești tineri încep să cheltuiască în mod serios, brandurile încearcă să înțeleagă ce doresc aceste paradoxuri de mers pe jos și cum fac cumpărături. Răspunsurile vor defini următoarea eră a consumismului, arată analiza celor de la The Economist.

Numărul lor absolut este formidabil. Uniunea Europeană găzduiește aproape 125 milioane de persoane cu vârste cuprinse între 10 ani (care vor deveni consumatori în următorii câțiva ani) și 34. America mai are încă 110 milioane de astfel de Gen-zs și Millennials, o treime din populație. Cheltuielile anuale totale ale gospodăriilor conduse de Gen-zs și Millennials americani au ajuns la 2,7 trn miliarde de dolari în 2021, aproximativ 30% din total. Deși sunt grupul cu cel mai puțin de cheltuit pe cap de locuitor astăzi, până în 2026 Gen-zs (cei născuți între 1997 și 2012) ar putea reprezenta majoritatea cumpărătorilor din țară. 

Un loc bun pentru a începe disecarea psihicului consumatorului tânăr este de a lua în considerare economia care le-a modelat. La capătul mai vechi al scalei, cei 30 de ani de astăzi au îmbătrânit în mijlocul crizei financiare globale din 2007-2009 și a recesiunii care a urmat. Colegii lor mai tineri au fost mai norocoşi, începându-și cariera în ani în care înăsprirea piețelor forței de muncă a împins salariile. Până când, adică, pandemia de covid-19 a pus capăt multora dintre viețile lor.

Un sfert dintre Gen-zs nu cred că își vor putea permite să se pensioneze

Aceste două mari șocuri, de felul în care părinții lor au fost cruțați în cea mai mare parte într-o eră economică mai benignă între 1990 și mijlocul anilor 2000, au stimulat pesimismul în rândul tinerilor care le-au experimentat. Un studiu realizat de McKinsey, un consultant, publicat în 2022, a constatat că un sfert dintre Gen-zs se îndoiau că își vor putea permite să se pensioneze. Mai puțin de jumătate dintre ei au crezut că vor avea vreodată o casă. 

Incertitudinea cu privire la viitor poate încuraja cheltuirea impulsivă a resurselor limitate în prezent. Tinerii au fost perturbați mai mult de covid decât alte generații și se bucură acum de revenire. Potrivit McKinsey, milenialii americani (născuți între 1980 și sfârșitul anilor 1990s) au cheltuit cu 17% mai mult în anul până în martie 2022 decât în ​​anul precedent. În ciuda unei reveniri pe termen scurt din zilele întunecate ale pandemiei, perspectivele lor pe termen lung sunt mai puțin bune. Milenialii americani și Gen-zs au acumulat mai puțină avere decât Gen-x sau Boomers la aceeași vârstă.

Accesul ușor la mijloacele de distribuire a plăților poate încuraja,

 » Citește în continuare articolul

Related Articles

Back to top button