Ulei cu rația din cauza războiului din Ucraina. Comercianții limitează oamenii la 2-3 articole
Deoarece cea mai mare cantitate de ulei de floarea-soarelui din Marea Britanie provine din Ucraina, unele supermarket-uri din UK au limitat temporar cumpărătorii „pentru a asigura disponibilitatea pentru toată lumea”.
Unele supermarketuri din Marea Britanie limitează cantitatea de ulei de gătit pe care clienţii o pot cumpăra, deoarece aprovizionarea este afectată de războiul din Ucraina, scrie BBC.
Astfel, Tesco permite trei articole de client. Waitrose şi Morrisons au limitat cumpărătorii la câte două articole. Cea mai mare cantitate de ulei de floarea-soarelui din Marea Britanie provine din Ucraina, iar întreruperea exporturilor a dus la unele penurii şi la o cerere crescută de alternative.
Ce spun comercianții?
British Retail Consortium spune că restricţiile sunt o măsură temporară „pentru a asigura disponibilitatea pentru toată lumea”. Uleiurile de măsline, de rapiţă şi de floarea-soarelui sunt incluse în limitele impuse de unele supermarketuri, atât în magazine, cât şi online.
Iceland nu a comentat încă imaginile postate pe reţelele de socializare cu pancartele care au apărut în magazinele sale şi care limitează vânzările de ulei de floarea-soarelui. Între timp, un purtător de cuvânt al Waitrose a declarat: „Monitorizăm îndeaproape situaţia şi lucrăm cu furnizorii noştri pentru a ne asigura că toţi clienţii continuă să aibă posibilitatea de a alege între uleiurile de gătit”.
Expertul în produse alimentare Ged Futter spune că pot fi liniştiţi cumpărătorii pentru că există o mulţime de alternative atunci când vine vorba de uleiuri de gătit.
„Suntem obişnuiţi cu o abundenţă de soiuri. Ceea ce s-ar putea să vedem este că acestea devin mai limitate”, spune el.
Dar el a avertizat, de asemenea, că uleiul de floarea-soarelui ar putea fi în curând indisponibil pe rafturi.
„Aceste limitări pot întârzia puţin lucrurile, dar în câteva luni nu va mai fi niciun ulei de floarea-soarelui disponibil pentru a fi cumpărat”, sugerează el.
Sainsbury’s şi Asda nu limitează în prezent cantitatea de ulei de gătit pe care o pot cumpăra clienţii lor. Un purtător de cuvânt al Sainsbury’s a declarat: „Lucrăm îndeaproape cu furnizorii noştri pentru a ne asigura că clienţii continuă să aibă la dispoziţie uleiuri de gătit din care să aleagă, inclusiv ulei de măsline, ulei vegetal şi ulei de rapiţă”.
Tom Holder, de la British Retail Consortium, a declarat că restricţiile puse în aplicare de unele supermarketuri sunt o măsură temporară, „pentru a asigura disponibilitatea pentru toată lumea”.
El a adăugat că „comercianţii cu amănuntul colaborează cu furnizorii pentru a accelera producţia de uleiuri de gătit alternative, pentru a minimiza impactul asupra consumatorilor”.
Analiza efectuată de firma de cercetare în domeniul comerţului cu amănuntul Assosia sugerează, de asemenea, că oferta redusă de ulei de floarea-soarelui ca urmare a conflictului din Ucraina are un impact asupra preţurilor.
Aceasta a urmărit modificările în costul mediu al uleiului de floarea-soarelui la marii retaileri, inclusiv Tesco, Sainsbury’s, Asda, Morrisons, Aldi şi Lidl.
Datele sale sugerează că o sticlă de un litru de ulei de floarea-soarelui de marcă proprie a crescut în medie cu 12 pence,