Comentarii

Nu toată lumea vrea şi poate fi antreprenor. Dar şi antreprenorii au nevoie de lideri care să le conducă afacerile. Foarte mulţi se simt confortabil să conducă o afacere fără să fie cei care o deţin. Dacă ar fi în locul antreprenorilor, de cele mai multe ori nu ar lua deciziile pe care aceştia le au, riscându-şi banii

Frederico Monteiro, un brazilian, directorul pentru România dar şi directorul ariei Europa Centrală şi de Sud la BAT (România, Bulgaria, Ucraina,  Ungaria, Cehia, Slovacia şi Moldova), a fost invitatul Meet the CEO, un format dezvoltat de Business MAGAZIN care a început acum mai bine de un deceniu şi prin care aducem în faţa cititorilor un lider din business ca să-şi povestească parcursul profesional. Cariera lui de peste 30 de ani a început în Rio de Janeiro, pe când avea 16 ani, ca agent de vânzări pentru un producător de bere.

A fost apoi, timp de 18 luni, jurnalist de business, un job fascinant prin care a putut să interacţioneze cu directorii de companii de la începutul anilor ’90. A ajuns apoi la BAT, celebrul producător al ţigărilor Kent, prin intermediul unui târg de joburi. Cu serviciul, cum se spune la noi, a trecut prin Venezuela, Cuba şi Rusia. În 1999 a părăsit un job bine plătit la BAT şi a intrat în prima echipă care a pornit Americanas.com, care a ajuns cel mai mare retailer de e-commerce din Brazilia şi apoi din America Latină. Adică un eMAG, dar la alte dimensiuni. După câţiva ani a lăsat retailerul de e-commerce şi a trecut să dezvolte un portal de ştiri, Globo, care a ajuns cel mai mare din Brazilia.

El era numărul doi în această companie. În 2008/2009 a lăsat în urmă şi acest job şi a revenit la BAT, pentru că voia o carieră  internaţională. A fost trimis cinci ani în Japonia. După acest mandat a ajuns la Londra, să se ocupe de operaţiunile de marketing pentru lansarea Glo, brandul pe care mizează acum BAT să înlocuiască ţigara obişnuită. De aici a ajuns să conducă zona de Europa Centrală şi de Sud, unde, în România, la Ploieşti, este a doua fabrică din Europa a BAT. Inevitabil, una din întrebările legate de cariera lui a fost de ce nu şi-a făcut propriul business, de ce nu a devenit antreprenor.

El a răspuns că s-a gândit de multe ori la acest lucru, la ideea de a-şi începe propria afacere şi a-şi asuma riscul de a deveni antreprenor. „Dar cred că am avut întotdeauna simţul realităţii şi am înţeles că sunt un lider şi un manager de business mult mai bun decât aş putea fi antreprenor.” „Trebuie să-ţi înţelegi propriul ADN, propria ta personalitate, mai ales după ce am văzut cum a luat viaţă acel start-up – Americanas.com.” După ce a văzut cum funcţionează un antreprenor, spune că a realizat că poate nu-i este menit să devină antreprenor. „Trebuie să ai anumite caracteristici pentru a avea şanse de succes ca antreprenor. M-am hotărât devreme în viaţă că voi avea mai mult succes dacă îmi dedic munca, abilităţile, energia pentru a deveni un lider de business din ce în ce mai bun, mai degrabă decât să încerc să pornesc o afacere.”

De foarte multe ori lumea se întreabă de ce directorul unei companii, cei care conduc o companie din poziţie executivă,

 » Citește în continuare articolul

Related Articles

Back to top button