Comentarii

Grégoire Vigroux: Şcolile de business te învaţă concepte de management şi de afaceri, dar cu toate acestea am descoperit că nicio şcoală nu îţi poate arăta cum să ai succes în antreprenoriat

De fiecare dată când lansez un nou startup, mă asigur că am în jurul meu două tipuri de oameni: creativii — care aduc idei noi, de la care mă inspir pentru a inova constant; si ingineri — alături de care construiesc „maşina” din spatele businessului şi care o fac să funcţioneze şi să fie scalabilă. 

În cartea sa „Inovaţie şi Antreprenoriat”, Peter Drucker spune că „Antreprenoriatul nu este nici ştiinţă, nici artă. Antreprenoriatul este o practică. Este o bază de cunoştinţe… dar ca în orice tip de practică, cum este medicina sau ingineria, de exemplu, ea este doar modul de a ajunge la scopul pe care ţi-l propui.”

În realitate, eu cred că antreprenoriatul este o combinaţie între aceste trei elemente, care îl fac să fie de succes. Ca antreprenor, ai nevoie de o minte creativă, de o serie de metodologii şi procese care te ajută să îţi transformi idea sau ideile în realitate, dar şi de acţiuni tactice prin care livrezi constant. 

Dar haideţi să explorăm antreprenoriatul luând pe rând fiecare perspectivă în parte.

Antreprenoriatul ca artă

Şcolile de business te învaţă concepte de management şi de afaceri. Dar cu toate acestea, am descoperit că nici o şcoală nu îţi poate arăta cum să ai succes în antreprenoriat. Chiar dacă ai acumulat zeci de ani de experienţă, nu ai o garanţie că vei obţine formula magică pentru cum să devi un antreprenor de succes. Nu există o asmenea formulă. Antreprenoriatul este ceva unic, care la fiecare afacere nouă pe care o porneşti arată diferit. Antreprenoriatul este ceva ce nu poţi studia, se învaţă din mers.

Pentru a pune bazele unei companii ai nevoie de viziune, intuiţie, imaginaţie şi inspiraţie. Acestea sunt susţinute de pasiunea şi curajul fondatorului, două active esenţiale. 

În zilele noastre, când totul pare că a fost deja construit, încercat sau gândit la ideea respectivă, antreprenorii au nevoie de sclipirea care să le aducă o idee originală. Procesul mental prin care un antreprenor trece pentru a găsi idea potrivită are legătură cu creativitatea. Acesta este susţinut de inspiraţia pe care o ai la momentul respectiv.

Personal, eu cred că antreprenorii seamănă într-o oarecare măsură cu scriitori, sculptorii şi pictorii. Ei inventează şi crează ceva ce nu a existat până atunci. Prin acest proces creativ, ei transpun o parte din ei în propria creaţie. Iar astfel, cum marii artişti au un moment de sclipire şi sunt inspiraţi să creeze opere de arte, şi antreprenorii au o idee afacere, care se dovedeşte a fi de succes. 

Antreprenoriatul nu înseamnă doar datele pe care le poţi colecta prin studiu sau KPI-ul potrivit pentru dezvoltarea companiei. În mare parte, el este despre oameni. Acest traseu profesional include şi un element uman greu de cuantificat într-un KPI pe un fişier. 

Cunoştinţele fondatorului, pasiunile sale, setul de valori personale, dar şi trăsăturile unice care îl definesc sunt elementele care îi fac această experienţă unică.

 » Citește în continuare articolul

Related Articles

Back to top button