Comentarii

Dacă liderul de mâine este văzut mai degrabă ca un psiholog care trebuie să asculte şi să înţeleagă problemele tuturor, cine mai obţine rezultate pentru companie când ai nevoie de oameni care pot să treacă peste cadavre ca să ajungă unde trebuie?

La finalul lui iunie, Business Magazin a marcat a 17-a ediţie a Galei Tinerilor manageri de top, ediţia 2022, un produs editorial lansat în 2006, când eram tineri.

Ca să ne aducem aminte, în 2006, cu un an înainte de intrarea oficială în Uniunea Europeană, România avea un PIB de 122 de miliarde de dolari, conform unui grafic al Băncii Mondiale, iar anul trecut am ajuns la 250 de miliarde de dolari, adică am avut o creştere de 100%.

Salariul mediu a fost de 866 de lei net, adică 250 de euro. Acum salariul mediu este de 3.700 de lei, adică 750 de euro, ceea ce înseamnă o creştere de 300%. Cursul valutar mediu a fost de 3,4 lei/euro, iar acum este de 4,95 lei/euro, adică am avut o creştere 45%. Catalogul Tineri manageri de top este cel mai interesant produs al Business MAGAZIN pentru că încearcă să descopere manageri, antreprenori, când sunt tineri, sub 40 de ani, având ulterior şansa de-a vedea unde ajung în timp.

Aşa l-am descoperit pe Iulian Stanciu de la eMAG, când nu era ceea ce este astăzi. Iar cele 17 ediţii sunt pline de manageri şi antreprenori care au câştigat bătălia timpului.

Ediţia 2022 a avut ca temă portretul liderului de mâine, aşa cum a fost văzut de cei care au votat în sondajul ad-hoc realizat la gală. Iar rezultatele mi se par extrem de surprinzătoare.

Pe primul loc a ieşit că liderul de mâine trebuie să fie inteligent – 60%, bun comunicator – 56%, empatic – 55%, sincer/integru – 46%, adică liderul de mâine trebuie să fie un fel de Maica Tereza a businessului.

La polul opus, numai 8% cred că trebuie să fie serios şi loial, încrezător în sine – 20%, atent la detalii – 21% şi responsabil – 29%. Este extrem de surprinzător că liderul de mâine nu este apreciat de cei de astăzi dacă este serios şi loial. Asta înseamnă că dacă schimbi jobul des, la prima ofertă mai mare primită, acest lucru este mai degrabă văzut ca o calitate decât ca un aspect negativ.

Ce este interesant este că un lider orientat spre rezultate, care ţine bugetul şi vânzările în mână, va pierde teren în faţa unui lider empatic, care are această calitate de a asculta şi de a-i înţelege pe cei din jur. Dar dacă nu ai rezultate, cum poţi să ajungi lider?  Bineînţeles că toată lumea şi-ar dori ca liderul să fie inteligent, să înţeleagă situaţiile şi problemele din prima, fără să trebuiască să o iei de la capăt de fiecare dată.

Din experienţa mea de jurnalist, liderii sunt cei care au o energie, determinare, o ambiţie de a face lucruri mai mare decât o au ceilalţi. Câteodată trebuie să fii mai puţin inteligent când iei decizii, pentru că dacă eşti prea inteligent s-ar putea să nu iei nicio decizie, pentru că din punct de vedere raţional nu ar sta în picioare.

 » Citește în continuare articolul

Related Articles

Back to top button