Comentarii

Opinie Dragoş Damian, Terapia Cluj: Excelenţa Voastră, dragă Rareş, Excelenţele Lor, dragii tăi prieteni din Parlamentul European, nu vor lăsa România în Spaţiul Schengen

Bronzat, elegant şi în mare formă, de capul lui sau trimis de cineva, in campanie electorala sau nu, ne place personajul sau nu, Rares Bogdan a tinut un nou discurs memorabil la Strasbourg –  similar celui de anul trecut, chiar mai dur de fapt –  reprosandu-le Excelentelor Lor, draga Ursula, draga Roberta si draga Charles, faptul ca nu am fost inca admisi in Spatiul Schengen.

Discursul, catalogat de unii comentatori ca fiind extremist – este o regula deja ca daca un roman de la periferia uniunii flutura steagul si striga “Hai Romania!” acesta trebuie imediat tratat drept extremist – este cel al unui om ajuns la capatul rabdarii, ca noi toti dealtfel. Desigur, prin contrast, discursul este un pic diferit de cel al politicienilor romani care de obicei se adreseaza forurilor europene cu formula “Sarut-mana, va rog frumos ne lasati si pe noi in Spatiul Schengen unde trebuia sa fim de 10 ani?” Cele doua discursuri ale lui Rares Bogdan, acesta si cel de anul trecut, ne-au facut sa vibram patriotic, sa credem ca suntem reprezentati (chiar si numai prin declaratii politice) la Bruxelles si Strasbourg, sa simtim ca exista in noi un pic de ungur si un pic de polonez, ca sa spunem asa.

Insa, Excelenta Voastra, draga Rares, ma tem ca oricum vom vorbi cu excelentele lor de la carma institutiilor uniunii nu vom pupa Spatiul Schengen prea curand. Iar explicatia este foarte simpla, ea se gaseste in citatele admirabile izvorate din scoli de gandire complet opuse si aflate la 100 de ani distanta. Unul ne spunea (in rusa): “Politics is the most concentrated expression of economics” iar celalalt ne spunea (in engleza): “It’s the economy, stupid’.  

Excelenta Voastra, draga Rares, asadar, in curand, incepe reconstructia Ucrainei, un efort de sute si mii de miliarde de Euro, unde toata lumea vrea, dezinteresat si in spirit umanitar, sa participe. Astfel incat, miliarde de tone de materii prime, materiale, combustibili, absolut tot ceea ce va fi folosit pentru reconstructie, vor avea ca sursa China, India si Tarile Arabe, “fabricile lumii”, vor fi incarcate in containere pe vase gigantice si tancuri petroliere spre a fi trimise catre Ucraina.

Si avem doua rute de transport.

Fara Romania in spatiul Schengen. Vasele gigantice vor porni incet-incet din China si India pe marile lumii. Marea Chinei de Sud, Oceanul Indian, Marea Arabiei (unde se vor intalni cu tancurile petroliere), Marea Rosie, Canalul Suez, Marea Mediterana, Oceanul Atlantic, Marea Manecii, Marea Nordului, Marea Baltica.Vasele gigantice si tancurile petroliere vor descarca containerele in porturile din Europa de Vest iar de aici transportatori din Europa de Vest le vor duce catre Ucraina, pentru reconstructia tarii.

Costul pe container in jur de 10.000 de dolari, durata transportului pe mare plus uscat este egal cu circa 80 de zile.

Cu Romania in spatiul Schengen. Vasele gigantice vor porni incet-incet din China si India pe marile lumii. Marea Chinei de Sud, Oceanul Indian, Marea Arabiei (unde se vor intalni cu tancurile pretroliere),

 » Citește în continuare articolul

Related Articles

Back to top button