Modernizarea Gării de Nord, pe mâna unei firme cu un singur angajat și a alteia care deține un complex turistic
Cea mai mare gară din România urmează să fie mordernizată de două firme – una din Maramureş care deţine un complex turistic şi una din Bucureşti cu un singur angajat.
Investiția, realizată prin fonduri nerambursabile ale Programului Operaţional Transport (POT), în valoare de 419,8 milioane de lei, va fi dusă la capăt de firmele SC Gdo Mov Impex SRL și SC Omega Cert Sistem SRL.
„Oferta depusă de asocierea de firme româneşti SC Gdo Mov Impex SRL – SC Omega Cert Sistem SRL, în valoare de 419.854.213,32 lei (fără TVA), a fost desemnată câştigătoare, contractul de achiziţie publică urmând a fi încheiat şi semnat de ambele părţi la finalul perioadei legale de contestaţii. Durata aferentă proiectării şi execuţiei lucrărilor este de 55 de luni (9 luni pentru proiectare, 46 de luni pentru execuţie), iar perioada de garanţie a obiectivului este de 60 de luni”, se arată în anunțul făcut de CNCF.
Ce istoric au cele două firme?
Potrivit unei investigații realizate de Ziarul Financiar, alianța dintre cele două firme poate fi considerată cel puțin nepotrivită pentru un proiect cu o amploare așa de importantă, precum modernizarea celei mai mari gări din România.
Gdo Mov Impex este o firmă înregistrată în Baia Mare, judeţul Maramureş, deţinută integral de Delie Goie, potrivit sursei citate, care mai arată că această companie a înregistrat în 2022 o cifră de afaceri de 35,2 milioane de lei, în creştere cu 71% faţă de anul precedent. Și în ciuda faptului că profitul de 1,7 milioane de lei a fost cu 72% mai mare față de anul precedent, numărul de angajați a scăzut la 35.
Cea mai importantă experiență de business a patronului firmei, Delie Goie, este reprezentată de un complex turistic, situat la limita dintre judeţele Satu Mare şi Maramureş, în apropierea localităţii Apa.
Potrivit sursei citate, Gdo Mov Impex s-a mai ocupat şi de modernizarea podurilor de cale ferată de pe raza sucursalei regionale de cale ferată Cluj, având, de altfel, la activ mai multe proiecte în zona feroviară, spre deosebire de compania parteneră.
Problemele cele mai mari vin, însă, atunci când privim la firma parteneră – Omega Cert Sistem, cu afaceri de doar 442.000 de lei în 2022, profit de 106.000 de lei şi un singur angajat.
Firma este deținută de Marin Iulian Toader (asociat cu o pondere de 60%) şi Monica Laura Toader (40%).
Niciuna dintre cele două firme nu are măcar un site de prezentare.
Ce ne spune CFR SA despre licitație?
„Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA vă informează că a fost desemnată oferta câştigătoare la procedura de licitaţie publică pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de modernizare/consolidare/reabilitare a staţiei CF Gara de Nord Bucureşti (Etapa I), un proiect finanţat din fonduri nerambursabile, prin Programul Transporturi (PT).
Oferta depusă de asocierea de firme româneşti SC GDO MOV IMPEX SRL – SC OMEGA CERT SISTEM SRL, în valoare de 419.854.213,32 (fără TVA),