Lucrările pentru redeschiderea liniei ferate București–Giurgiu sunt finalizate în proporție de 75%. Anunțul europarlamentarului Dan Motreanu
Sursă: Facebook Dan Motreanu
Lucrările pentru redeschiderea liniei ferate București–Giurgiu sunt finalizate în proporție de 75%, a anunțat miercuri, 16 august, europarlamentarul PNL Dan Motreanu.
Europarlamentarul PNL Dan Motreanu a anunțat că lucrările pentru redeschiderea liniei de tren directe București-Giurgiu s-au efectuat în proporție de 75%.
„Este un proiect la care țin și pentru realizarea căruia am pledat pe lângă Guvernul României, împreună cu parlamentarii PNL Giurgiu, Alexandru Andrei, Gabriela Horga și Toma Petcu. Contractul a fost semnat în decembrie 2020, când Ministerul Transporturilor era condus de un reprezentant al PNL.
Parlamentarii PNL din Giurgiu cer Ministerului Transporturilor informări și rapoarte trimestriale privind desfășurarea lucrărilor.
Contractul vizează realizarea noului pod peste râul Argeş, cu o lungime totală de 1.131 metri și o deschidere centrală de 145 de metri. De asemenea, vizează lucrări de întreținere și reparații, pentru punerea în siguranță a liniei feroviare”, a transmis Dan Motreanu.
„Guvernele care s-au succedat au pierdut 15 ani fără a acționa”
Europarlamentarul PNL a adăugat că linia de cale ferată București-Giurgiu a fost închisă în urmă cu 18 ani, când podul de la Grădiștea s-a prăbușit din cauza viiturilor, însă, în toți acești ani, lucrările de reconstruire a podului nu au fost prioritare pentru guvernele care au condus România între 2005 și 2020.
„Linia de cale ferată București-Giurgiu a fost închisă în 2005, când podul de la Grădiștea s-a prăbușit din cauza viiturilor. Din păcate, guvernele care s-au succedat au pierdut 15 ani fără a acționa. Lucrurile nu s-au rezolvat nici măcar atunci când PSD Giurgiu a ajuns să aibă un reprezentant la Ministerul Transporturilor. Un reprezentant care s-a lăudat cu planuri pe hârtie în fața giurgiuvenilor.
În prezent se poate circula cu trenul între București și Giurgiu trecând prin Videle, adică un traseu de 118 kilometri, în loc de 74 de kilometri, cât era ruta directă. Un drum durează între două ore și 40 de minute și patru ore, în funcție de tipul trenului și de durata de așteptare în Videle. Dorim să avem cât mai repede un traseu direct București-Giurgiu pe linia ferată”, a scris europarlamentarul PNL Dan Motreanu pe Facebook.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News