Risc dacă lucrezi la call center. Dacă am fi într-o mașină, ar trebui să ne strângem centura și mai bine și să ne așteptăm la un drum cu gropi mari / video
La un moment dat, un angajat la call center ar putea fi înlocuit de inteligența artificială? Ce va face acea persoană a doua zi? Se va reconverti profesional?
Am încercat să aflăm răspunsul de la Andi Cristea, deputat PSD, membru al Adunării Parlamentare a Consiliului Europei.
„Într-o astfel de situație, probabil că vom avea nemulțumire socială, vom avea oameni care vor fi dispuși și vor vota cu acele partide care vin și pun diagnosticul corect pentru probleme, dar nu au tratament la ele. Nu există soluții perfecte. Să dăm un exemplu plastic: Dacă am fi într-o mașină, ar trebui să ne strângem centura și mai bine și să ne așteptăm la un drum cu gropi mari.
Vom trece de la ce știam că este simplu și vom întâlni multă schimbare și complexitate ridicată. Ce se va întâmpla cu adevărat? Sincer cred că nimeni nu știe. Vom fi contemporani cu aceste schimbări, dar este foarte dificil să punem un diagnostic acum pentru a spune ce se va întâmpla în doi-trei-patru-cinci ani”, a zis Andi Cristea la DC News, în cadrul emisiunii „Generația schimbării”.
Vedeți mai multe aici:
Inteligența artificială (IA) poate înlocui într-o anumită măsură un angajat call center. În ultimii ani, dezvoltarea tehnologiei și progresele în domeniul IA au dus la creșterea utilizării acesteia pentru gestionarea apelurilor și interacțiunilor cu clienții în cadrul centrului de apeluri.
Deși IA poate fi eficientă în gestionarea anumitor aspecte ale interacțiunilor cu clienții, este important să recunoaștem că, cel puțin în stadiul actual al tehnologiei, nu poate înlocui complet un angajat call center. Agenții umani au abilitatea de a înțelege și empatiza cu clienții, de a oferi soluții personalizate și de a gestiona situații complexe și sensibile.
În plus, nu toți clienții pot fi mulțumiți de interacțiunile cu IA, deoarece unii preferă să vorbească cu o persoană reală în situații dificile sau sensibile. Astfel, abordarea ideală este de a combina IA cu expertiza și umanitatea agenților umani pentru a oferi o experiență cât mai bună clienților.
Andi Cristea, deputat PSD, vicepreședintele Comisiei pentru politică externă, a vorbit despre inteligența artificială și cum va influența locurile de muncă
„Conceptul de inteligență artificială face foarte ușoară automatizarea unor activități care sunt mai degrabă soft. Cameristele dintr-un hotel nu vor fi înlocuite de inteligența artificială. Inteligența artificială nu va înlocui muncitorii de pe șantiere.
Acele sectoare care vor fi suporta consecințele schimbărilor sunt acelea care pot fi definite prin următoarea frază: munca se face de la birou. Cam toate muncile care se pot face de la birou vor putea fi făcute mai bine și mai eficient folosind și inteligența artificială. Acest lucru nu înseamnă că piața forței de muncă va fi afectată la modul că oamenii care vor fi înlocuiți de inteligența artificială vor rămâne șomeri. Nu cred că se va întâmpla acest lucru. Din punctul meu de vedere, această abordare este o isterie.