Inaugurarea dâmbovițeană a Golden Gate-ului de Brăila
În cadrul unei festivități di granda, s-a inaugurat joi dimineață, la Brăila, încă un pod peste Dunăre, a treia legătură rutieră a Dobrogei cu restul țării, după cele de la Cernavoda și, respectiv, Giurgeni.
Importanța investiției justifică din plin prezența la festivitate unor oficialități de prim rang: președintele Iohannis, premierul Ciolacu, fostul premier Ciucă (în prezent președintele Senatului), comisarul European Adina Vălean, europarlamentarul Mihai Tudose (fost premier), oficialități locale, reprezentanți ai constructorilor, invitați.
Super!
Ar fi fost chiar mai mult decât super, dacă nu-ți lăsa impresia mai mult de pretext pentru oficiali de a se felicita între ei, decât un prilej de a puncta efortul și meritele celor care au pus umărul la înfăptuirea investiției.
De exemplu, în septembrie 2016, s-a obținut importantul acord de mediu, unul din principalele documente de la care pornesc toate celelalte. Atunci, prim ministru al României era Dacian Cioloș. Sub mandatul domniei sale și, după câte știu, chiar cu aportul său personal au fost pregătite multe din lucrările necesare viitoarei investiții.
Ar fi fost un gest de normalitate, de fair play, de comportare colegială să participe la recepție și cineva care fusese, la timpul său, omologul domnului Ciolacu cel de astăzi sau al domnului Ciucă cel de mai ieri.
Mai mult decât atâta, mi se pare firesc să fi fost invitat și omologul de atunci al domnului Grindeanu de astăzi, ministrul Petru Sorin Bușe. Domnul Bușe era în temă și avea o lungă carieră în domeniul transporturilor. A fost mulți ani director de filială la Toyota, apoi la grupul Renault unde a condus centrul de cercetare și dezvoltare Renault Technology România.
Era specialist în transporturi. În orice caz, mai specialist decât domnul Grindeanu. Poate ar fi avut un cuvânt de spus, la recepție.
După acordul de mediu, au urmat celelalte avize, apoi licitația pentru construcția podului, desfășurată în perioada când Executivul era girat de foștii premieri Grindeanu, Tudose și Dăncilă. Indiferent de imaginea pe care i-o atribuim ca premier doamnei Dăncilă, neincluderea ei în lista celor invitați, alături de foștii premieri Grindeanu și Tudose, sună a discriminare.
Adică, îi invităm numai pe cei care sunt băieți buni și ne plac, iar pe cei care nu ne plac nici nu-i băgăm în seamă. Nu-s de-ai noștri.
Ne place sau nu, ne convine sau nu, ne avantajează sau nu, doamna Viorica a fost prim ministru al României. A propus-o PSD, a nominalizat-o președintele Iohannis și a votat-o Parlamentul cu majoritate zdrobitoare. Cu ce era dânsa mai puțin legitimă decât este astăzi domnul Ciolacu sau decât era domnul Ciucă?
Am numărat: din 2016 și până azi, s-au perindat 10 (zece) miniștri ai Transporturilor în Guvernul României. Poate unii doar „s-au perindat”, dar măcar o parte din aceștia sigur aveau pe agenda lor pregătirea investiției, s-au ocupat de ea și au adus-o în anumită fază. Altfel, oficialii de astăzi cu siguranță n-ar fi avut ce inaugura.