Șoferii, jupuiți din nou: rovinieta mai scumpă ca niciodată!

Începând cu 1 septembrie 2025, șoferii români vor plăti semnificativ mai mult pentru rovinietă, în timp ce calitatea drumurilor rămâne la pământ. Legea 141/2025, parte din „pachetul fiscal” al Guvernului condus de Ilie Bolojan, aduce scumpiri drastice la taxa de drum pentru autoturisme, în unele cazuri chiar dublări de preț.
Cât te va costa rovinieta după 1 septembrie
Noile tarife rovinietă pentru autoturisme:
Așadar, rovinieta anuală se scumpește cu 78%, iar cea lunară cu aproape 80%. Totul, fără nicio garanție că drumurile vor deveni mai bune.
Taxe mai mari, amenzi mai mari
Pe lângă creșterea taxei, Guvernul dublează și amenda pentru lipsa rovinietei. Dacă până acum era între 250 și 500 lei, de la 1 septembrie devine 500–1.000 lei. Practic, un șofer care uită să plătească rovinieta poate fi amendat cât pentru o infracțiune rutieră gravă.
Cât vei scoate din buzunar în lei
Calcul estimativ la cursul actual (1 euro = 5,05 lei):
- 1 zi: 17,69 lei (în loc de 12,69 lei)
- 10 zile: 30,33 lei (în loc de 16,75 lei)
- 30 zile: 48,01 lei (în loc de 26,91 lei)
- 60 zile: 75,81 lei (în loc de 42,65 lei)
- 12 luni: 252,70 lei (în loc de 142,16 lei)
Drumuri de categoria a treia, taxe de Europa de Vest
Românii sunt taxați ca în UE, dar circulă pe drumuri de Ev Mediu. În timp ce Bulgaria oferă o vinietă săptămânală cu 8 euro și una anuală tot cu 50 euro, Ungaria taxează dur, dar oferă opțiuni reale și infrastructură decentă, inclusiv viniete județene ieftine.
În România, alternativa este una singură: plătești sau ești amendat, fără niciun drept la condiții mai bune.
Guvernul pune presiune pe șoferi, dar nu oferă nimic în schimb
Această măsură nu e despre modernizarea infrastructurii, ci despre stoarcerea de bani a celor care merg zilnic la muncă, în timp ce drumurile rămân pline de gropi, ambuteiaje și lucrări fără sfârșit.
Așa arată „reforma fiscală” promisă de Guvernul Bolojan: pune bir pe cetățean, protejează sinecurile.