Comentarii

Business Magazin 19 ani. Cei mai mulţi oameni de business, dar nu numai, nu înţeleg că ceea ce rămâne după ei nu va fi afacerea lor, ci povestea lor pe care au scris-o alţii (sau Google) sau pe care au spus-o/ scris-o ei. Dar pentru că voi, personajele noastre, nu vreţi să vă scrieţi povestea, o scriem noi

Business MAGAZIN, săptămânalul de business lansat în octombrie 2004, a făcut pe neobservate 19 ani într-o lume mult mai interesantă faţă de momentul lansării, cel puţin din perspectiva evenimentelor şi a crizelor de toate felurile pe care le trăim.

Business MAGAZIN s-a lansat pentru că piaţa a avut atunci nevoie de un produs media care să surprindă lumea businessului din România, o lume care începea să-şi ia zborul.

Nimeni nu şi-a putut închipui atunci ce ascensiune va avea economia României, ce poveşti de succes se vor întâmpla, dar şi ce falimente vor avea loc. Nimeni nu anticipa că numai în patru ani ne vom confrunta cu o criză majoră. Cei care luau în 2004/2005 credite pentru case în franci elveţieni, în euro nu ştiau ce-i aşteaptă în doar câţiva ani.

Dar nu este totul despre criză, ci dimpotrivă, dacă tragem linie şi adunăm, cele mai interesante poveşti au venit din partea celor care au realizat ceva. Când în 2005 l-am pus pe copertă pe Iulian Stanciu de la eMAG, nici el nu cred că se gândea unde va ajunge eMAG.

În 2004, când am lansat revista, cursul valutar leu/euro era 4,1 lei/euro şi nimeni nu credea că va ajunge apoi la 3,1 lei/euro în 2007.  Acum cursul este de 4,9 lei/euro, înregistrând o creştere de numai 19%, cât creştea într-un an de zile la începutul anilor 2000.

În 2004, PIB-ul României a fost de 60 de miliarde de euro, iar acum vom ajunge la 320 de miliarde de euro, deci o creştere de peste cinci ori.

Salariul mediu net era de 150 de euro, iar acum este de peste 900 de euro, deci o creştere de 500%.

Preţul unei reviste Business MAGAZIN era de 3,9 lei (adică 0,95 de euro), iar astăzi este de 19 lei (adică 3,8 euro), înregistrând o creştere de 4 ori.

Business MAGAZIN a fost şi este despre evenimente, poveşti, oameni, idei, încercând să surprindem cât mai bine lumea în care trăim, cu evenimentele şi personajele din jurul nostru.

Pentru multe personaje noi de fapt scriem propria carte, pe care ei nu vor să o scrie. Dacă am lua toate articolele pe care Business MAGAZIN le-a scris despre Iulian Stanciu de la eMAG, Adrian Mihai de la FAN Courier, Dan Şucu de la Mobexpert, despre Florin Talpeş de la Bitdefender, despre Ion Ţiriac (nu cred că a făcut altcineva o evaluare mai bună a averii lui Ion Ţiriac decât a făcut-o Business MAGAZIN), despre Dagoş Pavăl de la Dedeman etc., am putea face o carte despre fiecare şi nu s-ar mai chinui aceştia să o scrie.

Cei mai mulţi oameni din business, dar nu numai, nu înţeleg că ceea ce rămâne după ei va fi povestea pe care au scris-o alţii, sau pe care au scris-o ei.

Prin proiectul Meet the CEO, care a făcut şi el peste 10 ani, vrem să scriem despre cariera profesională a celor care,

 » Citește în continuare articolul

Related Articles

Back to top button