România a dat peste 100.000 de euro pentru a se promova turistic în Franţa
Facebook Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului
Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului a anunţat suma plătită pentru promovarea obiectivelor turistice din ţara noastră în Franţa.
Bugetul campaniei de promovare a României ca destinaţie turistică în Franţa este în valoare de 563.569,20 lei (111.000 euro), cu TVA 0%, a anunţat, marţi, Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului (MEAT).
Acţiunea se încadrează în prevederile HG nr 20/2012 privind aprobarea Programului multianual de marketing şi promovare turistică şi a Programului multianual de dezvoltare a destinaţiilor şi formelor şi produselor turistice, precizează instituţia.
Campania outdoor de promovare a României ca destinaţie turistică în Franţa se desfăşoară în perioada 6 – 26 septembrie, pe străzile din Paris, obiectivul principal fiind de a atrage atenţia publicului francez asupra României ca destinaţie turistică şi de a transmite un mesaj de impact, cu accent pe patrimoniul cultural şi natural al ţării noastre, scrie Agerpres.
Cum se promovează România
Acţiunea se derulează în două etape: prima a constat în afişarea, în perioada 6 – 12 septembrie, a două imagini reprezentative pentru ţara noastră pe 103 panouri publicitare de mari dimensiuni (8 metri pătraţi), în punctele cheie din centrul Parisului, iar a doua etapă, care se desfăşoară în perioada 13 – 26 septembrie, a vizat colantarea celor 17 autobuze turistice folosite pentru vizitarea punctelor cheie din capitala franceză.
Potrivit MEAT, firma organizatoare este JC Decaux, aceasta având exclusivitate pe reţeaua de panouri de 8 mp, precum şi pe autobuzele turistice, în scopul colantării.
„Ţinând cont de rezultatele studiului realizat de firma americană Horvath, pentru promovarea brandului turistic al Romaniei pe piaţa franceză au fost evidenţiate două forme de turism importante şi anume natură şi cultură”, precizează ministerul.
Astfel, obiectivele turistice selectate au fost Transfăgărăşan şi Mănăstirea Suceviţa pentru cele 103 panouri publicitare şi Castelul Peleş pentru cele 17 autobuze turistice.
Fotografia care ilustrează Transfăgărăşanul a fost selectată pentru componenta de natură, acesta fiind considerat unul dintre cele mai spectaculoase drumuri din lume. Totodată, pentru cultură a fost aleasă o fotografie cu Mănăstirea Suceviţa, înscrisă în patrimoniul mondial al UNESCO. Mănăstirile sunt, de asemenea, printre principalele puncte de atracţie pentru turiştii francezi.
De asemenea, Castelul Peleş a fost selectat pentru cea de-a doua etapă a campaniei, pentru autobuzele turistice.
Conform estimărilor iniţiale, campania va beneficia de o expunere semnificativă. Toate panourile se găsesc în poziţii cu vizibilitate mărită în oraş, unul dintre acestea aflându-se chiar pe celebrul bulevard Champs-Elysees.
Campania îşi propune să ajungă la milioane de francezi
Se estimează, totodată, că această etapă a campaniei va ajunge la peste 15 milioane de persoane, din care aproximativ 2,5 milioane din rândul francezilor cu studii superioare şi un buget mare pentru vacanţe şi călătorii.
În ceea ce priveşte a doua etapă, cele 17 autobuze turistice vor circula pe cea mai populară rută turistică din Paris, trecând pe lângă principalele obiective şi atracţii ale oraşului.