Ce lipseşte României pentru a avea mai multe maşini electrice pe şosele. Dumitru Chisăliţă, sugestie pentru românii care vor o astfel de maşină. „Altfel, s-ar putea să fie dezamăgiţi”
Fotografie de la Kindel Media, Pexels
Ce lipseşte României pentru a avea mai multe maşini electrice pe şosele? A spus-o Dumitru Chisăliţă, preşedintele Asociaţiei Energia Inteligentă, în cadrul unui interviu exclusiv pentru DC NEWS.
L-am întrebat pe Dumitru Chisăliţă dacă România, din punct de vedere al reţelei, al infrastructurii energetice, este pregătită de un aflux de maşini electrice.
„Întotdeauna este proverbul acela, oul sau găina. E clar că fără maşini electrice nu se fac reţele, iar fără reţele maşinile electrice nu sunt rentabile. Situaţia e normală pentru absolut orice început.
Din păcate, ce pot să spun comparând ce se întâmplă în România cu ce s-a întâmplat şi se întâmplă în continuare în alte ţări este că acea mână invizibilă este destul de puţin prezentă în România, ceea ce face ca această completare, mai multe maşini electrice, mai multe staţii şi invers, să fie improprie în România.
În general, oamenii care şi-au cumpărat maşini electrice au fost fie nişte avantgardişti, care au vrut maşini electrice, mai mult sau mai puţin scumpe, sau unii care au sperat la o viaţă mai bună, la cheltuieli mai mici pe combustibil.
Maşinile electrice vin cu o serie de neajunsuri, în special legate de numărul şi puterea staţiilor de încărcare, care înseamnă timp mai îndelungat de încărcare. Dar trebuie să spunem că, deşi maşina electrică nu este singura soluţie a viitorului, va face parte din mixul mobilităţii viitoare.
Cu siguranţă energia electrică şi mobilitatea vor juca un rol tot mai important în viaţa noastră, iar aceste două elemente nu pot să meargă îndependent unul de celălalt, ci doar mână în mână.
Dar trebuie să fim conştienţi şi că sunt de multe domenii unde maşina electrică, astăzi şi posibil şi în viitor, are puţine şanse să apară, să înlocuiască cu brio maşinile pe combustibil. Fie că mă refer la anumite activităţi industriale, fie că vorbim de transportul internaţional. Imaginaţi-vă cam cât ar face un TIR care pleacă din Paris spre România, ţinând seama de necesitatea de a-şi încărca foarte des bateriile. Are şi masă mare, cantitate mare de transport.
Foarte important, şi asta e chiar o sugestie, o recomandare, este să nu ne tăiem singuri craca de sub picioare. Dacă ne cumpărăm maşina, să o cumpărăm pentru ce o folosim. nu pentru altceva. Pentru că dacă ne luăm maşină electrică pentru a merge în fiecare weekend la mare, s-ar putea să fim dezamăgiţi”, a concluzionat Dumitru Chisăliţă.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News