Politica

Cel mai dur plan de reducere a cheltuielilor statului. Măsurile pregătite de Guvern (surse guvernamentale)

Primul-ministru Marcel Ciolacu a solicitat Ministerului de Finanțe un Plan de măsuri de reducere a cheltuielilor cu un impact de 8 miliarde de lei pe anul 2023.

1. Reducerea aparatului de stat: Creșterea Normativelor de personal alocate unei funcții de conducere; Reducerea numărului de posturi vacante cu 200.000, rezultând o reducere a numărului de funcții de conducere cu cel puțin 20.000; Reducerea numărului de membri în Consiliile de Administrație / Supraveghere în companiile de stat; Plafonarea indemnizațiilor (componenta fixă și variabilă) pentru membrii CA/ CS și Directorat din companiile de stat; Comasarea / desființarea unor instituții / agenții cu sarcini suprapuse.

2. Reducerea sporurilor, prin reducerea plafonului lunar de venituri neimpozabile care nu se cuprind în baza de calcul a CASS, de la 33% la 20% din salariu.

3. Reducerea cheltuielilor cu bunuri și servicii (altele decât cele pentru medicamente și spitale) și a cheltuielilor de funcționare a statului. a) Reducerea cu 10% a cheltuielilor cu bunuri si servicii, altele decât cele pentru medicamente spitale si programe de sănătate si b) Creditele de angajament și creditele bugetare reținute, în proporție de 10% în bugetul de stat, în bugetul asigurărilor sociale de stat și bugetul asigurărilor pentru șomaj se anulează cu ocazia primei rectificări bugetare, cu excepția cheltuielilor de investiții, a cheltuielilor cu stocurile rezervă de stat și de mobilizare și a cheltuielilor aferente despăgubirilor civile).

4. Prioritizarea proiectelor de investiţii publice în funcție de efectul de multiplicare (economic și social) și trecerea celor eligibile pe finanțare din fonduri europene.

Impactul total pe 2023 este de 8 miliarde de lei.

CITEȘTE ȘI       –      Majorare TVA și înființarea AMEPIP. Guvernul pregătește noi taxe. Chirieac vorbește despre „sărăcirea populației și recesiune“

Guvernul a înființat AMEPIP

Guvernul României a înființat Agenția pentru Monitorizarea și Evaluarea Performanțelor Întreprinderilor Publice (AMEPIP).

„Personalul Agenției este format din funcționari publici și personal contractual. Numărul maxim de posturi al Agenției este de 88, exclusiv demnitarii și numărul de posturi aferent acestora. Salarizarea se realizează la nivelul maxim al drepturilor salariale prevăzut pentru funcțiile publice din cadrul aparatului de lucru al Guvernului, majorat cu 50%, prin derogare de la prevederile Legii nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare“, se arată în textul notei de fundamentare.

  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

 » Citește în continuare articolul

Related Articles

Back to top button