Şedinţă de guvern: Anexa VIII din Legea salarizării personalului plătit din fonduri publice va fi modificată
Sursa foto: Facebook Guvernul României
Salariile de bază ale personalului care ocupă funcţiile prevăzute la Anexa nr. VIII – Familia ocupaţională de funcţii bugetare ‘Administraţie’ din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice vor fi stabilite la nivelul salariilor de bază prevăzute de această lege pentru anul 2022, începând cu data de 1 iunie 2023, printr-o ordonanţă de urgenţă care urmează să fie aprobată, vineri, într-o şedinţă de guvern.
Proiectul de act normativ vizează completarea Articolului I din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 168/2022 privind unele măsuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative. ‘Având în vedere faptul că Legea-cadru nr. 153/2017 a fost elaborată astfel încât începând cu anul 2022 să fie aplicată în integralitatea sa, apreciem că acordarea nivelului salariilor de bază pentru personalul încadrat pe funcţiile prevăzute în Anexa nr. VIII la nivelul valorii nominale prevăzute în legea-cadru implică un impact bugetar nesemnificativ, care nu va dezechilibra ţintele fiscal-bugetare pentru anul 2023, ci va constitui un prim pas şi o punte în sprijinul aplicării noii legislaţii care va reglementa salarizarea personalului plătit din fonduri publice.
În acest sens, articolul unic al prezentei ordonanţe de urgentă a Guvernului prevede completarea articolului I din OUG nr.168/2022 (…) cu un nou alineat, care prevede că, începând cu data de 1 iunie 2023, salariile de bază ale personalului care ocupă funcţiile prevăzute la Anexa nr. VIII Familia ocupaţională de funcţii bugetare ‘Administraţie’ din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare, să se stabilească la nivelul salariilor de bază prevăzute de această lege pentru anul 2022′, se arată în nota de fundamentare.
Proiect de lege pentru modificarea şi completarea unor acte normative referitoare la arhivarea documentelor electronice
În şedinţa de guvern va fi aprobat şi un proiect de lege pentru modificarea şi completarea unor acte normative referitoare la arhivarea documentelor electronice.
‘Prin proiect se propune: stabilirea clară a celor cărora le revine sarcina îndeplinirii activităţii de arhivare a documentelor electronice. Astfel, activitatea în discuţie se va realiza de către creatorul ori deţinătorul documentelor, după caz, ca parte a obligaţiilor ce îi revin potrivit Legii nr. 16/1996 sau de către un furnizor de servicii, în condiţiile Legii nr. 135/2007’, se menţionează în nota de fundamentare. Va fi aprobat şi un proiect de ordonanţă de urgenţă pentru instituirea unei scheme de ajutor de stat sub forma de grant acordat producătorilor agricoli pentru unele culturi agricole înfiinţate în primăvara anului 2022 şi afectate de seceta pedologică din perioada martie – septembrie 2022.
Printr-un alt proiect de ordonanţă de urgenţă vor fi aprobate Programul naţional de investiţii pentru consolidarea spitalelor ,,Mihail Cantacuzino’ şi Programul naţional de expertizare a clădirilor publice cu risc seismic din sistemele de sănătate şi de învăţământ. De asemenea, vor fi aprobate şi unele măsuri în domeniul Sistemului naţional unic pentru apeluri de urgenţă, tot prin ordonanţă de urgenţă.