Ciucă: Aprobăm un proiect de digitalizare la nivelul MAI pentru debirocratizarea completă a procesului de înmatriculare a autovehiculelor
Sursa foto: Facebook Guvernul României
Guvernul va aproba, prin ordonanţă de urgenţă, un nou proiect de digitalizare la nivelul MAI care vizează procesul de debirocratizare completă a înmatriculării autovehiculelor, a anunţat premierul Nicolae Ciucă.
‘Astăzi, de asemenea, tot printr-o ordonanţă de urgenţă, facem un pas important în ceea ce înseamnă procesul de debirocratizare completă a înmatriculării autovehiculelor. Este, practic, un proiect – dacă nu mă înşel, al cincilea proiect – de digitalizare la nivelul Ministerului Afacerilor Interne în perioada 2022-2023, care, practic, va asigura cadrul necesar pentru MAI să creeze şi să gestioneze o aplicaţie prin care cetăţenii pot înmatricula un autovehicul, pot să transcrie dreptul de proprietate sau să radieze un vehicul – practic, să poată face aceste demersuri fără a fi nevoie să se mai deplaseze la sediul serviciilor de înmatriculare’, a declarat Nicolae Ciucă, miercuri, în cadrul şedinţei de Guvern.
Premierul a precizat că, din datele pe care le are la dispoziţie, doar anul trecut au fost efectuate peste 1,6 milioane de astfel de operaţiuni.
Citește și – Ciucă: Va fi aprobată hotărârea privind implementarea cloud-ului guvernamental; toate instituţiile vor fi interconectate
Premierul Nicolae Ciucă a anunţat, miercuri, la începutul şedinţei de guvern, că Executivul urmează să aprobe hotărârea privind implementarea infrastructurii de cloud guvernamental.
‘Aprobăm, astăzi, hotărârea de guvern privind guvernanţa platformei de cloud guvernamental, ceea ce reprezintă, poate, cea mai importantă etapă de implementare a celui mai mare proiect de digitalizare a României. Practic, continuăm astfel să facem paşii procedurali necesari atât din perspectivă legislativă, cât şi din perspectiva procedurilor de achiziţii şi am convingerea că operaţionalizarea acestor proiecte va oferi cetăţenilor acces direct la toate serviciile publice. Toate instituţiile, practic, vor fi interconectate în cloud, iar cetăţenii pot solicita o serie de documente de oriunde şi oricând’, a spus premierul.
Conform proiectului aflat pe ordinea de zi a şedinţei, Guvernul urmează să aprobe nota de fundamentare referitoare la necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor pentru implementarea infrastructurii de cloud guvernamental. Finanţarea proiectului se realizează din Programul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, de la bugetul de stat, prin bugetul Autorităţii pentru Digitalizarea României, al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale şi al Serviciului Român de Informaţii. Valoarea totală a investiţiei, desfăşurată pe parcursul a patru ani, începând din 2022, este 2,2 miliarde lei.
Citește și – Guvernul a adoptat Ordonanţa de urgenţă privind înfiinţarea Oficiului de Film şi Investiţii Culturale
Guvernul a adoptat miercuri Ordonanţa de urgenţă privind înfiinţarea Oficiului de Film şi Investiţii Culturale, precum şi pentru stabilirea unor măsuri instituţionale referitoare la gestionarea schemei de ajutor de stat pentru sprijinirea culturii de film şi producţiei de film în România, un instrument de atragere a investiţiilor în domeniul producţiei de opere audiovizuale.
Potrivit unui comunicat al Ministerului Culturii, ordonanţa de urgenţă adoptată se referă la înfiinţarea Oficiului de Film şi Investiţii Culturale, instituţie subordonată Ministerului Culturii; transferul schemei de ajutor de stat pentru sprijinirea industriei cinematografice instituită prin H.G.