Noua modă: Grătarele electrice înlocuiesc grătarele cu cărbune în Franța
Un studiu face un bilanţ al ultimelor tendinţe din piaţa grătarului, care ajunge în total la 230 de milioane de euro.
Fie că credem sau nu, la fel ca deputata ecologistă Sandrine Rousseau, că întruchipează un „simbol al virilităţii”, grătarul rămâne un obiect esenţial în casele francezilor. Nu mai puţin de două milioane de exemplare s-au vândut doar în 2022, potrivit unui studiu al institutului GfK, specialist în piaţa de echipamente pentru casă.
Bugetul dedicat achiziționării unui grătar a ajuns în medie la 120 de euro. Studiul dezvăluie mai ales o tendinţă de bază. Aproape jumătate din grătarele vândute anul trecut – 44% – au fost electrice. Mai multe decât grătarele cu cărbune, care au reprezentat 39% din volumele vânzărilor.
Cât despre planchas (un model de grătar electric) şi grătarele pe gaz, acestea reprezintă mult mai puţin: 9% şi, respectiv, 8% cotă de piaţă. Institutul GfK estimează piaţa de grătare şi plancha la 230 de milioane de euro, scrie Le Figaro.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News