Actualitate

Povestea românului care câștiga 800 de lei într-o agenție de turism, iar acum are propria afacere în valoare de 5 milioane de euro

Antreprenorul Mădălin Măncilă a fost unul dintre invitații jurnalistului Alex Vlădescu, la emisiunea „D`Economics”.

Cu o experiență de aproape două decenii în industria de turism din România, Mădălin Măncilă este astăzi unul dintre cei mai bogați antreprenori din România. De-a lungul vremii a dezvoltat mai multe branduri ale agențiilor de turism din țara noastră, a fost inclus pentru trei ani consecutivi ( 2014, 2015 și 2016 ) în Topul Directorilor de Marketing din România alcătuit de Revista Biz. Recent, în pandemie, în plină criză, a dezvoltat o pensiune, în celebra stațiune Fundata, de la zero, iar cifra de afaceri a unității de cazare este astăzi uriașă. 

Mai jos puteți citi parcursul lui, povestit la DC News TV.

„Este foarte greu să povestesc 20 de ani în 30 de minute. (…) Eu în turism am intrat absolut din întâmplare, pentru că nu aveam legătură cu industria, dar am avut prieteni care lucrau în domeniul acesta. (…) La început introduceam datele într-un sistem, așa am început eu să învăț, de fapt, și despre destinații. Nu doar că eram într-o poziție foarte joasă, dar aveam și un salariu foarte mic, undeva pe la 800-900 de lei, în banii de astăzi. Evoluția mea a fost organică, nu am sărit absolut nicio etapă. (…) Pe parcurs mi-am descoperit pasiunea pentru marketing. (…) În momentul în care am descoperit că mă simt foarte bine în poziția aceasta, am ridicat o mână și i-am zis CEO-ului companiei că mi-aș dori foarte mult să mă susțină în această direcție. Spre norocul și bucuria mea, am avut parte de susținerea conducerii. (…) În primul rând cred că trebuie să cerem atunci când simțim că putem merge într-o direcție care să ne aducă succes și performanță.

Timp de un an de zile cred că m-am întâlnit cu peste 200 de oameni din diverse ramuri ale marketingului. (…) I-am ascultat și am învățat de la ei practica de care eu aveam nevoie. Teoria o înveți, citești cărți, dar practica este cea mai complicată. Cu acești 200 de oameni eu practic am început să înțeleg despre ce e vorba și am putut să evoluez. (…) A urmat o evoluție firească a lucrurilor, în decursul a doi ani de zile de când preluasem poziția de director de marketing, o perioadă de muncă asiduă, zilnică, până la 1:00-2:00 noaptea, 16 ore pe zi constant. Am câștigat respectul colegilor mei și conducerii și, odată cu evoluția firmei, a venit, firesc, și evoluția mea personală, întrucât a trebuit să coordonez nu mai puțin de 4 branduri, deci 4 echipe diferite, cu strategii diferite.

Apoi am plecat pe un proiect nou, tot în turism. A fost vorba de curaj pentru că am plecat de la o companie foarte puternică, stabilă, un grup care aparținea unui fond de investiții. Am ajuns la o altă companie, 100% românească, care era cam pe marginea prăpastiei. Pentru mine a fost o provocare pentru că mi-am dorit să pun umărul la ascensiunea acelei companii.

 » Citește în continuare articolul

Related Articles

Back to top button