Accidentul din Teleorman. Corina Crețu: Trebuie să ne trezim la realitate înainte să ne lovească o tragedie majoră ca în Grecia
Europarlamentarul Corina Crețu a avut o reacție dură în urma accidentului din județul Teleorman, care a dus la 12 răniți și mai multe pagube materiale.
Un tren cu 280 de călători a izbit în plin un marfar, în Teleorman, în prima parte a zilei de luni.
Primele verificări şi informaţiile preliminare transmise de personalul feroviar aflat la locul incidentului din Teleorman indică faptul că mecanicul trenului de călători, care urma să intre în staţia Roşiori Nord la altă linie, a tamponat ultimul vagon al garniturii de marfă, aflată în mers pentru garare, conform unui comunicat al CFR SA.
Patru persoane au ajuns la spital, luni dimineaţa, iar 12 persoane au fost rănite.
Corina Crețu: Doar câteva zile au trecut de la tragedia feroviară de la Evangelismos
„Accidentul din această dimineață, petrecut în județul Teleorman, din care au rezultat 12 răniți și multe pagube materiale, trebuie să ne trezească la realitate ÎNAINTE DE A SE PETRECE O TRAGEDIE MAJORĂ!
Doar câteva zile au trecut de la tragedia feroviară de la Evangelismos – Grecia, în urma căreia au murit 57 de persoane, iar alte 85 au fost spitalizate.
România este țara europeană cu cea mai mare rată de mortalitate în sistemul de transport – în primul rând pe autostrăzi, însă, având în vedere starea deplorabilă a infrastructurii feroviare, trebuie să fim conștienți că oricând s-ar putea înregistra un accident de nivelul celui din Grecia. Mai mult, dincolo de securitatea precară a pasagerilor și bunurilor transportate, un alt aspect inacceptabil îl reprezintă viteza medie a trenurilor care circulă în România, de 40-50 km/h, mai joasă decât acum 80 de ani. O statistică din 1902, arată că trenurile de pasageri circulau cu o medie de 50-60 km/h, iar marfarele cu 25-30 km/h.
Îmi exprim regretul pentru situația care persistă și chiar poate reprezenta un pericol real pentru siguranța călătorilor din România!
Acesta este rezultatul multor ani în care infrastructura feroviară a fost ignorată, în ciuda tuturor apelurilor făcute pentru accesarea programelor europene dedicate acestui domeniu strategic.
BANI SUNT ȘI AU FOST DINTOTDEAUNA. PROIECTELE ÎNTÂRZIE…
Avem la dispoziție 3,5 miliarde numai în PNRR pentru modernizarea căilor ferate, cu contractare până în 2024 și realizare efectivă 2026.
În Programul Operațional pentru Transport, aprobat de Comisia Europeană, suma alocată prin Programul Operațional pentru Transport 2021- 2027 este de 9,6 miliarde de euro, din care 4,65 miliarde sunt fonduri europene nerambursabile. Precizez că din toate sumele expuse mai sus pentru sectorul de transport (atât din PNRR, cât și din Programul Operațional), Guvernul României nu a decontat până la această dată niciun euro pentru lucrări efectuate în acest domeniu.
*Las atașată scrisoare trimisă în 25 Aprilie 2018, în calitate de comisar european pentru Politica Regională, către Guvernul de atunci, prin care insistam cu privire la accelerarea ritmului de lucru în privința accesării fondurilor nerambursabile pentru infrastructura de transport”, a scris Corina Crețu, pe Facebook.
Fiți la curent cu ultimele noutăți.