Gala ZF 24 ani. Sorin Pîslaru, redactorul-şef al Ziarului Financiar
Universul ZF, pornind de la print, Ziarul Financiar, aşa cum a fost el lansat în 1998, a ajuns să cuprindă suplimente, cataloage, anuare, topuri, emisiuni sau conferinţe. În seara aceasta celebrăm topul celor mai valoroase 100 de companii din România, care iată că rezistă timpului şi de care oamenii sunt interesaţi după ani şi ani. Emisiuni, conferinţe, pentru dumneavoastră, despre dumneavoastră, în fiecare zi. Aşa cum a spus un mare artist american al anilor ‘70-’80, Ziarul Financiar este expresia ideii de faimă – fiecare în viitor va avea propriul său minut de faimă. Noi asta facem pentru dumneavoastră în fiecare zi: deveniţi faimoşi în emisiunile, în conferinţele Ziarului Financiar.
Mă bucur că sunteţi atât de numeroşi, după doi ani în care ne-am văzut doar online. În 2019, pe această scenă, nu îşi imagina nimeni că o să vină o pandemie şi apoi un război. După zeci de ani de izolare, până în 1989, apoi după perioade de creştere şi crize, când tocmai începeam să ne închegăm, a venit iar îngheţul.
Veniţi aici în fiecare an pentru încredere. Încrederea că suntem. Noi vorbim aparent despre cifre, profituri şi marje în fiecare zi în ziar, pe site, în emisiuni şi în această seară. Dar să nu uităm că venim aici, deschidem în fiecare zi un ziar pentru cunoaştere. Cunoaşterea ne-a hrănit în fiecare zi să ajungem aici. Cunoaşterea este motorul lumii. Să nu uităm! Câteodată uităm. Iată o imagine surprinsă în weekend: la un mall, un food court, duminică după-amiază. Când e un timp mai potrivit pentru răsfoitul unei cărţi? Librăria este goală, iar food courtul plin.
Să nu uităm să ne hrănim şi creierul, la librărie! Acum e momentul, când aparent suntem mai prosperi decât altă dată, să privim înainte, să cunoaştem, să citim. Dumneavoastră citiţi, de-asta sunteţi aici.
Voi mergeţi în librării, asta v-a scos din rând. Dar un ziar de hârtie nu aţi mai luat de mult de la chioşc. Ceea ce faceţi voi va face şi ţara. Să ne gândim cum să ducem ţara în librării, să ne întoarcem la cunoaştere.
După doi ani de închidere a graniţelor, ne-am îmbulzit iar în străinătate.
6 miliarde de euro cheltuieli pentru vacanţe în străinătate în 2022, record istoric, de 80 de ori mai mult decât piaţa de carte. Cărţi, ziare, reviste, vă provoc. Globalizarea nu înseamnă doar vacanţe în afară, ci şi cărţi. Cunoaşterea ne va conduce şi ne va ţine la suprafaţă, indiferent ce va fi de acum înainte.