Comentarii

Ce calitate trebuie să aibă un antreprenor astăzi ca să aibă succes? Trebuie să fie nemilos şi să-şi urmărească ţinta de antreprenor. Acolo unde se fac bani, de multe ori lucrurile nu se fac aşa cum ar trebui din punct de vedere moral. Dacă ar fi să o iei de la capăt, te-ai mai face antreprenor? Niciodată

Dacă ai putea da timpul înapoi, ai face la fel? „Am o gândire nu foarte optimistă legată de antreprenoriat, eu n-aş mai lua-o de la capăt niciodată”, a spus Dinu Cismărescu, de la Franch Backery, la emisiunea Viaţa ta e un business, de la canalul de televiziune Aleph Business.

Nu multă lume a auzit de Dinu Cismărescu, dar de French Backery da, un business apărut acum două decenii.  După ce treci prin toate etapele, de creştere a unui business, de scădere a lui când vin crizele, după ce te lupţi zi de zi cu societatea, cu clienţii, cu oamenii, cu autorităţile, cu percepţia pe care o au oamenii faţă  de patroni, parcă nu ai vrea să o iei de la capăt. 

„Viaţa ta e un business” cu Dinu Cişmărescu: https://alephbusiness.ro/inregistrare/viata-ta-e-un-business-23-mai-2022/ 

Foarte mulţi antreprenori care au avut şansa de a-şi crea un business, de a construi un brand, de a câştiga sau pierde bani se gândesc câteva secunde înainte de a răspunde la întrebarea dacă ar face la fel dacă ar putea să dea timpul înapoi.  Bineînţeles că pentru prima generaţie de patroni, adică cei din anii ’90 sau prima generaţie de antreprenori după anul 2000 intrarea în afaceri a fost făcută fără să ştie ce-i aşteaptă. De aceea mulţi parcă n-ar mai vrea să o ia de la capăt în aceleaşi condiţii.

Ioan Popa, cel care a creat de la zero, acum trei decenii, businessul Transavia, cel mai mare producător de carne de pui din România şi pe care l-a adus la afaceri de aproape 1 miliard de lei, spune că ceea ce a făcut  nu ar mai putea să realizeze acum, pentru că s-au schimbat multe în economie, în business, în societate.

El a spus la emisiunea ZF Lecţii de business, o emisiune susţinută de First Bank, că astăzi stai la un computer, la plajă, şi te uiţi cum faci bani fără să mişti un deget. „Asta e lumea de astăzi.” Iar ca o consecinţă nu o să mai vedeţi dezvoltări de mari companii româneşti, ci doar antreprenori care vând. 

După 30 de ani de capitalism, când lumea deja are o experienţă, când poate trage linie mulţi preferă să nu mai aibă bătaie de cap cu producţia, cu businessurile care implică oameni mulţi, cu afaceri care sunt expuse publicului şi nu în ultimul rând cu afaceri care sunt în relaţie directă cu clientul.

De aceea foarte mulţi preferă să devină consultanţi, psihologi, să-i înveţe pe alţii cum să facă business, deşi ei n-au făcut un business la viaţa lor, pentru că acest lucru nu implică investiţii mari, expunere mare în piaţă, ci doar relaţii de networking. România a devenit o ţară de consultanţi de leardership, de strategi, de oameni care îi învaţă pe alţii cum să facă business.

Dar întrebarea este cine mai vrea să facă un business. Dinu Cismărescu spune că el nu, 20 de ani i-au fost de ajuns. Bineînţeles că în fiecare an apar noi oameni dornici să facă business,

 » Citește în continuare articolul

Related Articles

Back to top button