Ipoteză: De ce la Mega Image a apărut „raționalizarea alimentelor”
Am vrut să vedem dacă știrea cu „raționalizarea alimentelor” la Mega Image este reală.
Așa că am încercat, online, să cumpăr șase sticle de ulei de floarea soarelui. În aplicație mi-a apărut mesaj că „am atins limita maximă”. Am sunat la call center și am întrebat dacă este vreo eroare din aplicație sau nu am voie să cumpăr mai mult de șase sticle de ulei (maximum 12 litri).
„Nu, nu este nicio eroare, este o limită în aplicație”, mi-a spus operatoarea.
„Dar dacă vin în magazin, pot să cumpăr mai mult de șase sticle de ulei?”, am întrebat.
„Din câte am înțeles, au primit și ei acum (n.r. – cei din magazinele Mega Image) o informare că nu se poate depăși un anumit număr de bucăți – nici la ulei, nici la zahăr, nici la făină, adică la produsele de bază. Nu se mai pot cumpără aceste produse în cantități foarte mari în magazine, deci nu e ceva doar din aplicație”, ne-a mai spus operatoarea.
Până la această oră, în aplicația Mega Image, poți cumpăra zahăr și făină, dar maximum 10 kilograme.
Jurnalistul Val Vâlcu are o posibilă explicație privind acest subiect.
„Cred că este o manevră de marketing pentru a se rula stocurile mai rapid. Un astfel de anunț creează panică. De exemplu, oameni care intrau în magazin doar pentru un pachet de gumă și o sticlă de apă, văzând anunțul acesta se pot gândi: „Ia să iau și eu ulei că poate nu va mai fi”. Un astfel de anunț este ca în cazul litrului de 11 lei de la Beiuș. Metoda aceasta de marketing are și un nume: caracterul limitat al ofertei. Este o tehnică de manipulare pe care o recunoaștem cu toții pe ideea de la teleshoping: „primii 100 care sună acum primesc nu știu ce gratis”. Dacă ești al 101-lea și nu primești perna gratis, nu mai iei nici produsul pentru că te enervezi. Așadar este doar o tehnică de marketing, o metodă de manipulare. Așa și cu uleiul: pui astfel de anunțuri prin care limitezi cantitatea și rezultă că îndemni lumea să cumpere acel produs. Oricum este absurd să vii cu un astfel de anunț pentru că omul poate să intre o dată în magazin, duce produsele la mașină, apoi intră să cumpere iar ulei dacă vrea”, este de părere ziaristul Val Vâlcu.
Acest articol reprezintă o opinie.
VEZI ȘI: FREE NOW își încheie activitatea în România. Voucherele pe care le aveți active vor expira curând
Aplicația FREE NOW nu va mai fi disponibilă pentru utilizatorii din România.
„Ne pare rău să vă anunțăm că aplicația FREE NOW nu va mai fi disponibilă pentru utilizatorii noștri din România începând cu data de 1 septembrie 2022. Am luat decizia de a înceta operațiunile în această țară cu greu și vom rămâne mereu extrem de recunoscători pasagerilor și șoferilor noștri care au făcut parte din povestea FREE NOW în România.