Actualitate

”S-au înțeles să crească prețurile”. Profită marile lanțuri de magazine de voucherele sociale? Consiliul Concurenței, analiză pentru a depista cartelurile

Consiliul Concurenței a oferit un răspuns pentru DCNews despre creșterea prețurilor la raft odată cu acordarea de vouchere sociale pentru 2,5 milioane de români. 

”Consiliul Concurenței monitorizează constant evoluția prețurilor la produsele alimentare, în special pentru cele de bază care fac parte din coșul de consum. De la începutul pandemiei de Coronavirus, autoritatea a cerut periodic companiilor date pentru diferite produse de bază, pentru a identifica eventualele înțelegeri între firme pentru a crește artificial prețurile. 

Analiză pentru a depista carteluri, în curs

Astfel, la acest moment, autoritatea are în derulare o analiză privind majorarea prețurilor produselor alimentare, în cadrul căreia monitorizează prețurile unor produse de bază săptămânal pentru a depista eventuale carteluri. 

În cazul în care Consiliul Concurenței descoperă indicii despre o posibilă încălcare a Legii Concurenței, va folosi toate instrumentele pe care le are la dispoziție, inclusiv declanșarea de investigații specifice pentru a sancționa practicile anticoncurențiale. 

Mega Image, sancționată în cadrul acestei analize

De altfel, recent, compania Mega Image Image a fost sancționată cu amendă în valoare de 2 milioane euro pentru furnizarea de informații inexacte privind prețurile unor produse de bază. Spre exemplu, din răspunsul Mega Image, în cazul prețului mediu lunar al uleiului de floarea-soarelui de 1 litru, din prima parte a acestui an, rezulta că practica cel mai mic preț la raft dintre retailerii analizați, de 3,69 de lei/litru, preț afișat și în aplicația Monitorul Prețurilor. Produsul nu se regăsea, însă, în magazine la prețul indicat. 

Cinci companii, amendate cu 2,78 milioane de euro. ”S-au înțeles să crească prețurile”

De asemenea, anul trecut Consiliul Concurenței a amendat cu 2,78 milioane euro cinci companii din domeniul producției și/sau comercializării ouălor de consum din România, precum și asociația administrată de acestea  pentru că s-au înțeles să crească prețurile. 

În plus, Consiliul Concurenței derulează analize lunare și anuale cu privire la evoluția prețurilor medii practicate de comercianții cu amănuntul la nivel național, conform informațiilor disponibile în platforma Monitorul Prețurilor, aplicația online care permite consumatorilor să afle prețurile practicate de către principalii retaileri de produse alimentare” a răspuns Consiliul Concurenței unei solicitări DCNews, întrebați despre o eventuală creștere a prețurilor la raft la alimentele de bază, odată cu acordarea voucherelor sociale. 

Citește și: EXCLUSIV  Cea mai mare problemă cu voucherele sociale de 250 lei. Revolta unui cititor DC News: Cum cumperi, de fapt, de vreo 150 lei

*intertitlurile aparțin redacției

Peste 2,5 milioane de români beneficiază de voucherele sociale

Conform anunțului oficial, a doua tranșă mai vizează încă 150.000 de români în plus față de cei 2.480.613, după cum arată actualizarea realizată de  Ministerul Muncii și Solidarității Sociale.

Răspunsuri la cele mai frecvente întrebări adresate de către beneficiari

”Voucherele în valoare de 250 de lei se încarcă o dată la două luni, până la finalul anului, iar aceste sume sunt valabile 12 luni de la data încărcării lor. Astfel, dacă tranșa IV este încărcată în decembrie 2022, ea poate fi utilizată până în decembrie 2023.

 » Citește în continuare articolul

Related Articles

Back to top button