Uzina Dacia a iniţiat un proces de plecări voluntare. Ce sume primesc cei care aleg să demisioneze
Dacia a iniţiat un proces de plecări voluntare. Cine pleacă, poate primi, în funcţie de vechime, între 16.000 lei net (pentru persoanele cu vechime de până la 2 ani) şi 105.000 lei net (pentru cei cu vechime între 12 şi 16 ani).
Potrivit Jurnalului de Argeş, citat de ZF, Dacia ar fi transmis că „pentru ameliorarea performanţei companiei, se initiază un program avantajos de încetare a contractelor de muncă prin acordul părţilor (perimetrul CM ADSA & RMR) incepând cu 1 iulie 2022.
Automotive News Europe, cea mai cunoscută publicaţie de business din industria auto europeană, scria că Renault a primit mai multe oferte de parteneriat pentru divizia responsabilă de motoare diesel şi benzină pe care o va înfiinţa alături de cea dedicată maşinilor electrice şi diviziei software, potrivit unor surse apropiate companiei.
Renault are în plan înfiinţarea a două divizii – una pentru maşini electrice în Franţa şi una dedicată motoarelor termice pentru diviziile din afara Franţei. Sursele citate de Automotive News Europe spun că deja grupul francez a primit cereri de parteneriat pentru divizia de motoare termice – care va include Automobile Dacia, Uzina Mecanică de la Mioveni şi Renault Technologie Roumanie.
Miza o reprezintă obţinerea de fonduri pentru investiţiile în dezvoltarea maşinilor electrice segment pe care Tesla a devenit un jucător principal inclusiv în Europa.
Dacă în viitoarea companie pentru maşini electrice Renault va deţine majoritatea, planul pentru cealaltă companie, pentru motoare termice, va fi să rămână cu 40% din acţiuni, iar 60% să fie vândute – astfel, uzina Dacia de la Mioveni ar putea avea un alt proprietar în perioada următoare, notează Mediafax.
Renault a primit mai multe oferte pentru uzina Dacia de la Mioveni. Francezii îşi fac propria companie de maşini electrice în țara natală
Renault a primit mai multe oferte de parteneriat pentru divizia responsabilă de motoare diesel şi benzină pe care o va înfiinţa alături de cea dedicată maşinilor electrice şi diviziei software, potrivit unor surse apropiate companiei, citate de Automotive News Europe.
Renault a primit mai multe oferte pentru unitatea de motoare cu ardere internă, din care face parte și Dacia.
Renault intenționează să-și separe afacerile de mașini electrice de cele convenționale, creând două entități pentru a gestiona trecerea către vehicule fără noxe.
„Grupul a primit deja cereri de parteneriat” pentru unitatea sa de motoare cu ardere internă, a spus una dintre surse.
Prin atragerea de parteneri pe partea motoarelor cu ardere internă, Renault își propune să elibereze fonduri pentru a investi în vehicule electrice, o tehnologie în care a fost pionier cu partenerii de alianță Nissan și Mitsubishi, dar în care este acum eclipsată de jucători puternici precum Tesla.
Renault intenționează să păstreze proprietatea majoritară a diviziei sale electrice, care va angaja aproximativ 10.000 de oameni și care ar putea fi listată la bursă în a doua jumătate a anului 2023.
Cu toate acestea, va rămâne doar un acționar de referință,