Efectele prețurilor piperate de la benzinării. Se înclină balanța: Cresc vânzările de mașini electrice
Vehiculele electrice și hibride au crescut cota de piață, după ce numărul total de înmatriculări de mașini a scăzut cu o cincime, doar în Marea Britanie.
Vânzările de mașini pe benzină și diesel au scăzut în mai, după ce prețul țițeiului Brent a crescut și UE s-a pregătit să restricționeze importurile de petrol rusesc după declanșarea invaziei în Ucraina.
Înmatriculările de mașini noi în Marea Britanie s-au rărit cu o cincime (20,6%) luna trecută, ajungând la 124.394 vânzări, marcând a doua cea mai slabă perioadă de vânzări, din 1992 încoace, potrivit cifrelor Societății Producătorilor și Comercianților de Automobile din Marea Britanie.
Contrar tendinței, vânzările de vehicule electrice hibride și cu baterii au crescut, deoarece consumatorii au încercat să evite creșterea costului benzinei.
Organizația comercială auto a declarat că piața a fost afectată de lipsa de aprovizionare, care „a continuat să împiedice noile achiziții” și comenzile existente, deoarece producătorii încă se străduiesc să facă față efectului negativ al pandemiei Covid-19.
Acesta a spus că piața auto a fost cu o treime (32,3%) sub nivelurile de dinainte de pandemie, în 2019, „în ciuda unor comenzi puternice”.
Înmatriculările de mașini pe benzină au scăzut cu un sfert (25,1%), până la 56.767 de noi înmatriculări, deși vehiculele pe benzină au reprezentat o cotă de piață de 45,6%, întrucât volumul total de înmatriculări a scăzut.
Înmatriculările de mașini diesel au scăzut cu 50,8% față de anul trecut, la doar 7.614, arată datele, oferind motorinei o cotă de piață de doar 6,1% în mai 2022.
Înmatriculările de vehicule electrice cu baterii au crescut cu 17,7%, oferind mașinilor alimentate cu baterii o cotă de piață de 12,4%, în creștere față de 8,4% în urmă cu un an.
Mașinile electrice hibride au crescut cu 12%, până la 14.561 de înmatriculări, hibrizii non-plug-in ocupând o cotă de piață de 11,7% în mai 2022, în creștere de la 8,3% în perioada echivalentă a anului 2021. Vânzările hibride plug-in au scăzut cu 25,5%.
Primele efecte ale sancţiunilor economice. Ruşii nu mai cumpără maşini
Printre efectele sancțiunilor aplicate Rusiei în contextul invaziei din Ucraina, se numără și o scădere accentuată a vânzărilor de autoturisme.
Vânzările de vehicule comerciale uşoare (LCV) şi maşini noi în Rusia au scăzut cu 83,5% în mai, la 24.268 unităţi, arată datele publicate luni de Association of European Businesses (AEB), transmite Reuters și Agerpres.
Liderul pieţei a fost marca Lada (deţinută de Avtovaz), care a vândut în mai 6.012 vehicule, în scădere cu 84% faţă de perioada similară din 2021, când a înmatriculat 38.284 unităţi. Renault a livrat luna trecută 1.789 de vehicule, în scădere cu 86% faţă de perioada similară din 2021, când a vândut 12.482 de unităţi.
În topul celor mai vândute 25 de modele de maşini pe piaţa rusă, în mai Duster este pe locul opt, cu 561 de vehicule vândute (faţă de 3.784 unităţi în perioada similară din 2021),