Politica

Risc de nu a putea aduce banii din PNRR în țară. Ministrul Boloș: Trebuie să luăm o măsură de care nu se vorbește în spațiul public

Ioan-Marcel Boloș, ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării, a fost invitat la dezbaterea „Upgrade România: Este nevoie de un pact național de transporturi“, la DC News, unde a vorbit despre proiectul de reorganizare a CNAIR-ului.

În cadrul dezbaterii „Upgrade România: Este nevoie de un pact național de transporturi“, Ioan-Marcel Boloș a venit cu exemplul reorganizării CNAIR-ului pentru a nu exista riscul de a pierde banii din PNRR și fondurile de coeziune:

„Măsurile acestea pe care Guvernul Ciucă le-a luat, de descentralizare a implementării proiectelor (citește AICI), sunt decizii cu mare greutate pentru ca acest buget de 21 de miliarde de euro să poată fi pus în implementare și banii să fie absorbiți“, a spus Ioan Marcel Boloș.

„Dar sunt și riscuri foarte mari să nu putem să aducem acești bani în țară, nu?“, a completat Elena Cristian.

„Absolut! Gândiți-vă că pentru a se preveni astfel de riscuri avem de asemenea o măsură despre care nu se vorbește în spațiul public, deși ea este foarte importantă și mă refer la reorganizarea CNAIR-ului (Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere). Avem acolo reorganizarea care însemna operaționalizarea unei măsuri din 2016, aceea de reînființare a Companiei Naționale de Investiții Rutiere. Nimeni nu cere să se operaționalizeze de pe o zi pe alta, dar eu cred că este o decizie extrem de importantă tocmai pentru a profesionaliza un domeniu atât de vital pentru România. Fără infrastructură de transport, care este coloana vertebrală de dezvoltare a oricărei țări, nu putem discuta și aștepta mare lucru. O să vedeți în momentul în care se termină sectoare de autostradă, de exemplu Autostrada Transilvania sau coridorul 4 de transport transeuropean, cât de mare va fi interesul investitorilor“, a spus, la DC News, Ioan Marcel Boloș.

Mari probleme cu PNRR. Lucian Șova (PSD): S-a inversat balanța. Dacă se știa de la început, lucrurile ar fi stat altfel

Invitat la dezbaterea „Upgrade România: Este nevoie de un pact național de transporturi“, Lucian Șova, ministru al Transporturilor între 29 ianuarie 2018 și 22 februarie 2019 din partea PSD, a vorbit despre negocierea PNRR:

„Am câteva considerații generale de făcut. De exemplu, eu cred că PNRR-ul și programele pe fonduri europene pe acest exercițiu ridică o foarte mare problemă de implementare legată de cuantumul cofinanțării pe care trebuie să o asigure România. Acest lucru cred că va genera mari probleme, pentru că acum s-a inversat balanța. Grosul banilor vor fi puși de Guvernul României, din fonduri proprii de la buget sau din împrumuturi, din împrumuturi pe care vedem la ce dobânzi la luăm, în timp ce finanțarea europeană este mică.

După părerea mea, PNRR-ul pe Transporturi, dar și pe celelalte domenii, a fost elaborat prea mult de task-force-ul doamnei Vălean (Adina Vălean – Președinte al Comisiei pentru industrie, cercetare și energie din Parlamentului European) și prea puțin de reprezentanții Guvernului României (…)“, a spus, la DC News, Lucian Șova, ministru al Tranporturilor în perioada 2018 – 2019 (citește continuarea AICI).

 » Citește în continuare articolul

Related Articles

Back to top button