Cîmpeanu: 1.391 de şcoli, finanţate cu 190 de milioane de euro prin Programul de Reducere a Abandonului Şcolar asumat în PNRR
Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a declarat că 1.391 de şcoli vor fi finanţate cu aproape 190 de milioane de euro în cadrul jalonului asumat prin PNRR referitor la Programul Naţional de Reducere a Abandonului Şcolar.
‘Avem stadiul de îndeplinire a jaloanelor, din perspectiva Ministerului Educaţiei. Este vorba (…) de trei jaloane care stau în dreptul Ministerului Educaţiei. Cel mai complex dintre acestea este Programul Naţional de Reducere a Abandonului Şcolar. Am definitivat procesul de selecţie a acestor şcoli care vor beneficia în prima rundă de finanţare prin Programul Naţional de Reducere a Abandonului Şcolar, care este o componentă importantă a proiectului ‘România educată’, a declarat Cîmpeanu.
‘Jalonul era minimum 750 de şcoli care să poată fi finanţate. Vă informez cu această ocazie că avem 1.391 de şcoli care vor fi finanţate în această primă rundă. 1.391 de şcoli vor fi finanţate, în raport cu ceea ce ne-am asumat, cel puţin 750. Suma totală cu care vor fi finanţate aceste şcoli este de aproape 190 de milioane de euro, plus TVA. Finanţarea medie per şcoală înseamnă 136.000 de euro – 136.600 de euro’, a declarat Sorin Cîmpeanu, miercuri, într-o conferinţă de presă la Palatul Victoria.
Citește și Noua structură a anului școlar. Se renunță la semestre și trimestre, se trece la module
El a precizat că, dintre cele 1.391 de şcoli care vor fi finanţate, 1.114 sunt în mediul rural.
‘277 de şcoli sunt în mediul urban – în general, în mediul urban mic. Din cele 1.391 de şcoli, sunt doar trei colegii naţionale. Este vorba de două colegii naţionale din Reşiţa şi de un colegiu naţional din Petroşani. Aceste colegii naţionale, şi coroborat cu locaţia, se confruntă cu un risc ridicat de abandon şcolar’, a completat ministrul.
Al doilea jalon din PNRR
Referindu-se la al doilea jalon din PNRR ce ţine de Ministerul Educaţiei, Cîmpeanu a menţionat că este vorba de un ordin de ministru prin care se definesc standardele tehnice de dotare a claselor din şcolile româneşti şi a laboratoarelor de informatică.
‘Dacă ne referim la clasele în care învaţă elevii din România, o reformă pe care o apreciez ca fiind radicală este aceea a trecerii de la stilul clasic, cu creta pe tablă, la tabla inteligentă, interactivă. Sunt în măsură să vă precizez că e vorba de accesul tehnologiei de ultimă oră. Aceste table interactive pe care le dorim în fiecare clasă din şcolile româneşti nu necesită un proces foarte complicat de utilizare şi acele cadre didactice care sunt mai puţin familiarizate încă cu mediul digital vor putea să scrie normal pe acea tablă, exact aşa cum scriu şi cu creta, având avantajul că ceea ce predau la clasă se poate transfera, ştiţi foarte bine, instantaneu, pe telefoane, tablete, laptopuri pe care le utilizează elevii. Deci insist asupra acestei reforme, pentru că este o schimbare radicală a şcolilor româneşti’, a explicat ministrul.
Cîmpeanu a subliniat că pentru laboratoarele de informatică Ministerul Educaţiei a considerat că trebuie să lase o libertate mult mai mare, » Citește în continuare articolul